در چندین سال گذشته با روی کار آمدن ارتودنسی نامرئی استقبال مردم از درمان ارتودنسی بسیار بیشتر از گذشته شده است که در حقیقت بخش بزرگی از این استقبال به دلیل نامرئی و غیر قابل دید بودن این دستگاه های ارتودنسی جدید است. افراد زیادی به دلیل سیم ها و براکت های ثابت ارتودنسی که قابل مشاهده هستند، از انجام ارتودنسی سر باز می زدند، اما این روش ارتودنسی باعث شده است که این افراد با کمال میل اقدام به درمان ارتودنسی کنند.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی جدید ترین نوع درمان در حوزه درمان های ارتودنسی در دندانپزشکی می‌ باشد. این نوع درمان بیشتر توسط افرادی انتخاب و استفاده می شود که حضور پررنگی در جامعه دارند و اهمیت زیادی به چهره خود می دهند و تمایلی ندارند که سیم ها و براکت های ارتودنسی آنها در دسترس دید سایر افراد باشد.

ارتودنسی نامرئی مناسب چه افرادی است؟

ارتودنسی ثابت و فلزی جزء قدیمی ترین و البته رایج ترین روش های درمان ارتودنسی است که به طور کاملا واضح بر روی دندان های فرد قابل مشاهده بوده و باعث بر هم خوردن زیبایی لبخند فرد می شود. این موضوع باعث می شود که بیماران زیادی این مسئله را نپذیرند، به همین دلیل به سمت درمان ارتودنسی با روش نامرئی می روند.

لازم به ذکر است که این نوع روش درمانی تنها برای درمان نامنظمی های جزئی تا متوسط دندانی استفاده می شود و برای ارتودنسی دندان کودکان گزینه مناسبی نیست.

قیمت ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی آن یکی از سوالاتی است که بیشتر افراد دوست دارند بدانند. لازم به ذکر است که عوامل زیادی بر قیمت ارتودنسی نامرئی دندان تاثیرگذار است که لازم است قبل از اقدام به انجام با آنان آشنا شوید. برای تعیین قیمت ارتودنسی نامرئی باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

·         روش های به کار برده شده در درمان

·         میزان ناهنجاری دندان ها

·         تعداد دندان ها

·         درمان هر دو فک یا فقط یکی از آن ها

·         مدت زمان درمان

·         دستگاه لازم جهت درمان

در حالت کلی، قیمت ارتودنسی نامرئی از سایر روش های ارتودنسی بیشتر است. البته ناگفته نماند اگر ابزار ارتودنسی تولید داخل باشد، قیمت آن کم تر است. اما در حال حاضر، بیشتر ابزار ارتودنسی نامرئی در کانادا تولید می شوند.

مدت زمان درمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول درمان ارتودنسی نامرئی به نوع بریس انتخابی توسط ارتودنتیست و شدت ناهنجاری دندانی بستگی دارد و بین 12 الی 18 ماه طول می کشد، اما ممکن است گاهی این زمان طولانی تر شود.

بریس های سرامیکی شکننده تر از نوع فلزی آن هستند، در نتیجه طول درمان بریس های سرامیکی طولانی تر از بریس های فلزی است. بریس های پشت دندانی هم به مدت زمان بیشتری برای درمان احتیاج دارند. مدت زمان درمان الاینرهای شفاف بین 9 الی 15 ماه است.