افراد زیادی علاقه بسیاری به دسرها دارند. برخی از دسرها حاوی مقدار زیادی کالری هستند. برخی از این دسرها مخصوص ماه مبارک رمضان هستند. همانند شله زرد. شما با پخت شله زرد رژیمی می توانید کالری کمتری صرف کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با انواع دسر رژیمی آشنا شوید.

شله زرد رژیمی

لاغری و کاهش وزن در تمام ماه های سال از جمله ماه مبارک رمضان دغدغه افراد است. افرادی که از انواع رژیم های لاغری پیروی می کنند نمی توانند در این ماه از دسرهای پرکالری و غذاهای خوشمزه در سفره های افطار لذت ببرند. شله زرد نیز یکی از این دسرهای پرکالری است. شما با استفاده از دستور پخت شله زرد رژیمی می توانید این دسر خوشمزه را در سفره های افطار خود داشته باشید.

ژله رژیمی

در این قسمت از مقاله به معرفی طرز تهیه ژله رژیمی خانگی می پردازیم، پس آماده شو و با ما شروع کن:

طرز تهیه ژله رژیمی با پودر ژلاتین

از آنجایی که پودر ژله های آماده معمولا شیرینی و همینطور کالری به نسبت بالایی دارند، می توان به جای پودر ژله آماده از پودر ژلاتین برای تهیه ژله رژیمی استفاده کرد. تهیه این ژله به شرح زیر است:

·         میوه های مورد علاقه و مورد نظرتان را خرد کنید.

·         سپس 2 قاشق پودر ژلاتین را در 2 لیوان آب جوش ریخته و هم بزنید تا به خوبی حل شود.

·         میوه ها و ژلاتین حل شده را در قالب مورد نظر خود ریخته و به مدت 6 ساعت آن را در یخچال قرار دهید.

بستنی رژیمی

بستنی یکی از پرطرفدارترین خوراکی هاست که اگر دقت کنید کالری زیادی نیز دارد. افرادی که در مسیر لاغری و کاهش وزن قدم برمی دارند اغلب از خوردن این خوراکی خوشمزه محروم هستند. در مقالات قبلی با انواع غذاهای رژیمی آشنا کردیم. حال با ما همراه باشد تا با طرز تهیه بستنی رژیمی آشنا شوید.

غذاهای رژیمی

طرز فکر بسیاری از افراد درباره رژیم غذایی برای کاهش وزن مترادف است با گرسنگی کشیدن یا غذا نخوردن، در حالی که این طرز فکر کاملا اشتباه است! در رژیم غذایی لاغری باید مصرف مواد مضر را به حداقل ممکن برسانید و در عوض از غذاهای کم کالری و سالم و غذاهای رژیمی استفاده کنید. همچنین در رژیم کاهش وزن باید از مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، غلات کامل و پروتئین های فاقد چربی غافل نشوید.

منبع: https://www.sira.fit/