کلاه گیس مجموعه ای از تارهای موی مصنوعی است که به یکدیگر بافته و یا چسبانده شده است. شاید جالب باشد که بدانید در برخی از کشورهای جهان، امروزه کلاه گیس های کوچکی مورد استفاده قرار می گیرند که فقط بخش های کمی از سر که دچار طاسی شده اند را می پوشانند و به آن "toupee" می گویند و بیشتر مردان از آن (خرید کلاه گیس مردانه)استفاده می کنند.

 امروزه در زبان انگلیسی بجای کلمه wig (کلاه گیس) در برخی از مراکز کاشت مو و یا مجامع علمی، از کلماتی مانندhair piece ، hair additions و یا hair system استفاده می کنند.

ترس از معلوم شدن کلاه گیس

بسیاری از کسانی که سالها از کلاه گیس استفاده می کردند، می گفتند که همیشه از این ترس داشتند که هنگام وزش شدید باد، کلاه گیس آنها را باد ببرد. چنین اتفاقی می تواند صحنه خنده داری را پدید بیاورد. یا اگر کسی به سرشان دست بزند، براحتی متوجه می شود که وی کلاه گیس بر سر دارد و همچنین این افراد در زمان شنا در مکان هایی مانند استخر و یا دریا به مشکل برمی خورند و کلاه گیس را باید از سر در آورند.

 در صورتی که برعکس، کسانی که کاشت مو Sut بر روی آنها انجام می شود، نتایج آن کاملا ماندگار و طبیعی هستند و پس از مدتی می توانند مجددا به امور روزمره خود از جمله کار و ورزش، بدون هیچ ترس و نگرانی بپردازند.

ترفندهای خرید کلاه گیس زنانه

ترفندهای خرید کلاه گیس زنانه صرفنظر از دلایل شما برای خرید کلاه گیس ، فاکتورهایی وجود دارد که قبل از خرید یکی از آنها باید در نظر بگیرید. در پست امروز ، ما نکات و ترفندهایی برای تهیه یک کلاه گیس درست که مناسب شکل و رنگ طبیعی صورتتان باشد ، در اختیار شما قرار می دهیم.

در ابتدا با اطلاعاتی کلی و جالب در مورد کلاه گیس شروع میکنیم .کلاه گیس ها ریشه ای بسیار باستانی و قدیمی دارند به طوری که قدیمی ترین کلاه گیس در حال حاضر در موزه بریتانیا قرار دارد و سن آن بیش از 3000 سال تخمین زده شده است !کلاه گیس ها را تقریبا میتوان در دوره مصر باستان ، یونان و روم یکی از ملزومات آرایشی پرکاربرد دانست .اصل واژه کلاه گیس از واژه انگلیسی (periwig) مشتق شده است ، پرویگ ها در واقع موهای مصنوعی بودند که در بریتانیا وکیل مدافعان به سر میکردند و جزئی از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنین یکی از آیین یهودیت ارتودوکیس در گذشته که برای زنان اجباری بوده ، تراشیدن کل موها و استفاده از کلاه گیس بوده است .

در واقع زنان هودی ارتودوکس پس از ازدواج میبایست تمامی موهای خود را تراشیده و از کلاه گیس استفاده میکردند .با تمام موارد گفته شده میتوان دریافت که کلاه گیس ها تنها متعلق به چند دهه یا چند صده اخیر نیستند و پیشینه ای باستانی دارند .کلاه گیس ها در گذشته از کنف هندی ساخته میشدند تا به نوعی با سر کردن آنها بتوان موهای طبیعی را تداعی کرد ضمن اینکه این الیاف عموما مرغوبیت زیادی داشته و مقاوم بودند .

کلاه گیس ها به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند ، دلایل پزشکی شامل ریزش شدید مو و طاسی سر یا ریزش موها در اثر سرطان و شیمی درمانی ، و یا صرفا استفاده برای موارد زیبایی و تزیینی .به هر حال برای هرنوع استفاده از کلاه گیس باید سعی در انتخاب مناسب بهترین نوع آن داشته باشید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت .در ابتدا برای خرید یک کلاه گیس باید اندازه دور سر خود را اندازه بگیرید سپس کلاه گیس مورد نظر خود را انتخاب کنید ، ممکن است اندازه دور سر شما از اندازه استاندارد محصول مورد نظر کوچکتر یا بزرگتر باشد که در اینصورت هنگام استفاده با مشکل مواجه خواهید شد .برخی از کلاه گیس های موجود در قسمت زیرین خود چسب ها و بست هایی را برای تعیین اندازه بر روی سر دارند که میتوانید با استفاده از آنها کلاه را بزرگ و کوچک کنید .

منبع: کلاه گیس