استفاده از کلاه گیس در میان خانم‌ها رواج بیشتری دارد و در موارد متعددی می‌تواند استفاده شود. برخی افراد به دلیل طاسی سر تحت تاثیر پرتو درمانی یا شیمی درمانی از موی مصنوعی استفاده می‌کنند و برخی به دلیل طاسی‌های موروثی و یا کم‌پشتی موهایشان ترجیح می‌دهند با استفاده از این الیاف مصنوعی جلوه خاصی به زیبایی ظاهری خود ببخشند. استفاده از کلاه گیس مزایا و معایب خاص خود را دارد و لازم است در این زمینه برخی نکات را مد نظر داشته باشید.

موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس زنانه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:

شکل دادن به کلاه گیس زنانه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است. می‌توانید موها را دم‌اسبی ببندید، فر کنید یا موج‌دار درستشان کنید. مدت‌زمانی که کلاه‌گیس طبیعی فرمش را حفظ می‌کند، بیشتر از حفظ فرم کلاه‌گیس مصنوعی است. کلاه‌گیس‌هایی که نوار جلویی دارند علاوه بر بهتر ماندن روی سر کمک می‌کنند موهای دور صورتتان فرمی طبیعی پیدا کنند. موی مصنوعی به‌خصوص برای نگه‌داشتن حجم موهای کوتاه مناسب است. کافی است کلاه‌گیس را چند بار تکان دهید تا حجم پیدا کند.

اگر به دلیل شیمی‌درمانی موهایتان را ازدست‌داده‌اید و به دنبال کلاه گیس شیمی درمانی هستید. ضمن اینکه برایتان آرزوی سلامتی کامل و هر چه سریع‌تر می‌کنیم باید بگوییم با توجه به اینکه تا کمتر از شش ماه دیگر موهایتان برمی‌گردند، لزومی ندارد پولتان را صرف خرید کلاه گیس طبیعی کنید، چون قیمتش به‌مراتب بیشتر از کلاه‌گیس مصنوعی است.

نوع کَپ (بخش داخلی) کلاه گیس

در این قسمت به معرفی انواع مختلفی از کپ‌ها یا همان بخش داخلی در کلاه گیس می‌پردازیم و مزایا و معایب مدل‌های مختلف آن را توضیح می‌دهیم. به طور کلی چهار نوع کلاه گیس در بازار وجود دارد.

خرید کلاه گیس با بافت ماشینی یا کلاسیک

این دسته از کپ‌ها با دستگاه‌های ماشینی ساخته می‌شوند و با ردیف‌های بافتنی مو همراه‌اند که به هم دوخته شده است. این نوع از محصولات دارای الیاف گره خورده‌ای و کلی در بخش مربوط به ریشه‌ی مو هستند تا کلاه زیر آن را پنهان کنند. همچنین به دلیل ساختاری که دارند، قسمت‌های ثابت در آن زیاد دیده می‌شود، بنابراین گزینه‌های کلاسیک تطبیق‌پذیری کمتری را ارائه می‌کنند. خرید کلاه گیسی با کَپ کلاسیک معمولا گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر برای اکثر آقایان و خانم‌ها است.

بیش تر بخوانید: سلنیوم و ریزش مو

خرید کلاه گیس با کَپِ جلو توری

این دسته از کپ‌ها می‌توانند به شکل توری روی کلاه های کلاسیک، کلاه گیس‌های مونوفیلامانی یا کلاه گیس‌های دستی قرار گیرند. کلاه گیس‌هایی از نوع جلو توری دارای موهای گره خورده و جداگانه بر روی توری بسیار ظریفی در اطراف خط مو هستند که به شما این امکان را می‌دهد که موهای خود را از روی صورت به عقب ببرید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید. در واقع کلاه گیس توری به فرد این امکان را می‌دهد تا حالت و سبک کلاه گیس را در جلوی سر خود تغییر دهد.

بیش تر بخوانید: قرص پرفکتیل پلاتینیوم

کلاه گیس‌های مونوفیلامانی یا تک رشته‌ای

کلاه گیس‌های مونوفیلامانی گران تر از مدل‌های کلاسیک هستند، زیرا یک گام فراتر برای ساخت موهایی هر چه شبیه‌تر به موهای طبیعی است. در این دسته از کلاه گیس‌ها موها به شکل مش‌بندی شده قرار دارند و این طور به نظر می‌رسد که موها به شکل طبیعی خود از سر شما رشد کرده‌اند. لازم به ذکر است که این نوع از محصولات امکان تطبیق پذیری ظاهری بیشتر را فراهم می‌کنند.

آیا لازم است که بیش از یک کلاه گیس بخرم؟

همانطور که قبلا هم اشاره شد، اگر به دلیل درگیری با بیماری‌ای خاص قصد دارید که یک کلاه گیس بخرید، انتخاب آن با توجه به نکات مطرح در این نوشتار، قبل از شروع ریزش مو بسیار مهم است. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، مطمئناً ایده خوبی است که بیش از یک کلاه گیس در دست داشته باشید، چراکه با خرید دو کالا می‌توانید از یکی به عنوان زاپاس استفاده کنید و زمانی که یکی را شسته‌اید، کلاه دیگری برای پوشیدن دارید. همچنین وجود جایگزین، ماندگاری بیشتری را برای این محصولات به همراه خواهد داشت.

منبع: کلاه گیس