دندان‌هایی صاف، مرتب و درخشان می‌تواند زیبایی شما را دوچندان کند. بعضی از افراد که نیاز به ارتودنسی دندان ندارند، به‌صورت خدادادی از این نعمت بهره‌مند هستند و لبخند حتی یک لحظه هم از لب‌هایشان دور نمی‌شود. در نقطه مقابل کسانی هستند که نمی‌توانند حتی یک‌بار لبخند بزنند. دندان‌هایی که به‌صورت نامنظم رشد کرده‌اند و جلو بودن فک بالا یا پایین، منجر به این شده که لبخند زدن برای کسانی که از این ناهنجاری رنج می‌برند سخت و دشوار باشد.

 اما دیگر زمان آن به سررسیده که به خاطر ناهماهنگی دندان‌ها محکوم به بستن لب‌هایتان روی لبخند شوید. با کمک ارتودنسی دندان می‌توانید تک‌تک دندان‌هایتان را نظم دهید و زیبایی لبخند را به خودتان هدیه کنید.

اگر قصد دریافت این خدمات را دارید، بی‌شک سوال‌های زیادی در ذهنتان نقش بسته است. در این مقاله همه‌چیز را درباره ارتودنسی دندان برایتان آوردیم تا با این خدمات درمانی بیشتر آشنا شوید.

بیش تر بخوانید: ارتودنسی دندان قبل و بعد

مراحل ارتودنسی دندان چگونه است ؟

بیاید قبل از بررسی مراقبت از ارتودنسی دندان با هم به این سوال جواب دهیم که بعد از ارتودنسی دندان شما چه احساسی خواهید داشت و آیا این درمان باعث ایجاد ناراحتی برای شما میشود یا خیر ، برای پاسخ به این سوال میتوان مراحل طی درمان را اینگونه توضیح داد :

بیش تر بخوانید: ارتودنسی رنگی

روز اول بعد از ارتودنسی شدن دندان ها

جایگذاری بریس‌ها به هیچ وجه دردناک نیست.

بریس‌ها می بایست در دهان شما تنظیم شود بنابراین ممکن است برای مدت کوتاهی غذا خوردن شما را با وقفه مواجه کند.

در بعضی موارد مشاهده شده است که دندان ها حساس شوند.

بیش تر بخوانید: تخصص های دندانپزشکی

سه روز اول بعد از ارتودنسی دندان

در سه روز اول ارتودنسی به علت اینکه دندان‌ها به فشار ناشی از بریس‌ها عادت ندارند، ممکن است شما کمی احساس درد و ناراحتی در دندان‌ها و اطراف لب‌ها و گونه‌ها تا زمان تنظیم بریس‌ها حس نمایید.

برای کاهش دادن درد و ناراحتی از موم یا سیلیکون استفاده می کنند که باید روی بریس ها به کار برده می شود.

داروهای مسکن و ضد درد همچون ژلوفن بدون نیاز به نسخه پزشک هم مورد استفاده قرار می گیرند.

شستشوی دهان با آب گرم و نمک باعث کاهش درد خواهد شد.

بیش تر بخوانید: بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

هفته اول بعد از ارتودنسی دندان

ناراحتی و دردی که به خاطر قرار دادن بریس ها ایجاد شده بود، از بین خواهد رفت.

دندان‌ها به وجود بریس‌ها عادت کرده و در نتیجه غذا خوردن راحت‌تر می‌شود.

بهترین زمان برای ارتودنسی دندان

بهترین زمان برای انجام ارتودسی دندان زمانی می باشد که ساختمان صورت در حال بوده و انجام ارتودنسی بهتر برای بیمار نتیجه دارد .

بهترین سن برای انجام ارتودنسی دندان در دختران قبل از 13 سالگی بوده و برای پسر ها قبل از 15 سالگی است .

هزینه های ارتودنسی

همه مراجعه کنندگانی که از مشکلات کجی دندان، فشار های کاذب بر دندان های اطرف و … رنج می‌برند، ابتدای کار نگران هزینه های ارتودنسی هستند. در اینجا باید ذکر کرد که ارتودنسی دندان از نظر هزینه به میزان وسعت مشکلات دندان ها، نوع براکت، براکت در یک ردیف یا بالا و پایین دهان، ثابت یا متحرک بودن آن ها و … بستگی دارد. بنابراین باید برای تعییین میزان هزینه های ارتودنسی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه داشت.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/