کلاه گیس در واقع مجموعه موهایی است که بر روی یک تکه پارچه و یا تور دوخته می شوند و به وسیله یک کش در دور تا دور آن بر روی سر محکم خواهند شد. کلاه گیس می تواند دغدغه افرادی را که نیاز به موهای بلند دارند اما موهای آنان شکننده و کوتاه است، را برطرف سازد.

برای افرادی که تحت درمان هایی چون شیمی درمانی هستند یا به صورت مادرزادی، موهای کم پشتی دارند، این راه حل می تواند مفید واقع شود. اما چگونه می توان یک کلاه گیس خوب تهیه کرد که با نوع و فرم صورت نیز همخوانی داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع کلاه گیس ها و نکات مهم در خرید کلاه گیس زنانه صحبت نماییم. با ما همراه باشید.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی است که روی آن از مو تشکیل شده است. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , طاسی, شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزیین.

پروتز مو با کلاه‌گیس چه تفاوتی دارد؟

پروتز مو با پوستیژ مو (کلاه‌گیس) متفاوت است. تفاوت اصلی این دو با یکدیگر، در شیوه ساخت،‌ مدل آن‌ها و دیگر ویژگی‌هایی است که هر یک از آن‌ها دارند.

در روش پروتز مو شبکه‌ای شبیه‌سازی شده از پوست سر انسان ساخته و تارهای مو طبیعی روی این توری مشبک کاشته می‌شود و نصب آن در عرض چند ساعت انجام می‌شود. جنس تور ضدحساسیت در ساخت بیس پروتز مو به گونه‌ای است به راحتی و بدون ایجاد احساس ناخوشایند بر روی سر قرار می‌گیرد و بیماران کلاه گیس شیمی درمانی و افراد مستعد به انواع حساسیت پوستی به‌راحتی می‌توانند از پروتز مو استفاده کنند.

بافت طراحی شده برای بیس امکان اکسیژن‌رسانی به پوست کف سر را فراهم کرده و به موهای جدید اجازه می‌دهد به سادگی از منافذ موجود بر روی بیس عبور کرده و به رشد خود ادامه دهند.

در کنار تمامی این مزایا، کوتیکول به کار رفته در روش پروتز مو، ظاهری طبیعی به آن بخشیده و به شما اجازه می‌دهد بدون محدویت و نگرانی به تمام امور روزانه خود و حتی ورزش‌هایی مثل شنا بپردازید. همچنین میزان تراکم مو، مدل و رنگ مو با توجه به موی طبیعی افراد و سلیقه مشتری انتخاب می‌شود و در استفاده از سشوار، اتوی مو و سایز ابزارهای حالت‌دهی به موها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

استفاده از پروتز مو نیاز به هیچ‌گونه شرایط خاصی ندارد و برای همه افراد در همه سنین و در هر شرایطی قابل انجام است. علاوه بر این پروتز مو یک روش نیمه دائمی محسوب می‌شود و شما با یک‌بار نصب می‌توانید برای 2-3 هفته بدون نیاز به تعویض چسب پروتز با خیال راحت به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

ساختمان یک کلاه گیس

چیزهای مهمى که در هنگام خرید کلاه گیس باید در نظر بگیرید:

·         چه مدتی کلاه گیس پوشیده می شود؟ چه مدت زمان در روز استفاده می شود؟

·         آیا فردی گرمایی هستید ؟

·         آیا می خواهید کلاه گیس طبیعی به نظر برسد ؟

·         آیا پوست سر حساسی دارید؟