پیکر تراشی یکی از راه هایی است که از طریق آن به لاغری دلخواه خود می رسید ما در این مقاله برای شما تمام نکاتی که باید برای پیکر تراشی مد نظر داشته باشید را گفته ایم که بدانید قبل از انجام این کار باید چه کار کنید و امروزه پیکر تراشی یکی از جراحی هایی است که بیشتر افراد از آن برای زیبایی اندام و کم کردن وزن استفاده می کنند و در میان مردم خیلی طرفدار دارد به همین دلیل برای شما هدف از پیکرتراشی با روش های مختلفی که مورد استفاده قرار می گیرد را نام برده ایم و توضیح داده ایم که بدانید کدام روش مناسب شما است.

پیکرتراشی چیست

لیپوماتیک یا پیکر تراشی یکی از عمل های زیبایی است که برای کاهش دادن چربی های اضافی موجود در نقاط مختلف بدن انجام می شود و امروزه پیکر تراشی هم در کنار سایر عمل های زیبایی مثل کاشت مو ، جراحی زیبایی بینی ، لیزر مو های زائد در بین مردم رواج یافته است و بیشترین نوعی که از پیکر تراشی در بین مردم کاربرد دارد تراشیدن چربی های شکم و پهلو است اما بیشتر به دلایل پزشکی این کار را انجام می دهند و پیکر تراشی چند روش مختلف دارد که در کلینیک های پزشکی مجاز استفاده می شوند.

بیش تر بخوانید: یبوست بعد از عمل لاغری

اهداف و تفاوت جراحی های لاغری و پیکر تراشی

جراحی لاغری در واقع هدف اصلی بهبود مستقیم ظاهر بیمار نیست. بلکه هدف اصلی هدف کاهش اشتها و کالری دریافتی و کمک به کاهش وزن و بهبود بیماریهای فرد است. بیماریهایی مانند دیابت بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بعد از انجام جراحی لاغری به میزان قابل توجهی کنترل می شوند. اما در مقابل هدف اصلی پیکرتراشی دستیابی به بدن با فرم ایده‌آل بوده و هیچ ارتباطی با بهبود سلامت فیزیکی ندارد.

بیش تر بوانید: جراحی لاغری

پیکرتراشی با لیپوساکشن

پیکرتراشی با لیپوساکشن یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین روش های پیکر تراشی بدون جراحی می باشد که در میان بسیاری از زیباجویان کاربرد و تقاضای بسیار بالایی دارد به گونه ای که به وسیله آن می توان چربی های زائد نواحی دلخواهی از بدن را از  از بین برد؛البته که باید در نظر داشته باشید که این چربی های زائد اگر در حجم زیاد و نواحی گسترده  ای از  بدن ذخیره شده باشند،از طریق لیپوساکشن قابل درمان نیستند.

به طور کلی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی های موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای کسانی که از اندام نسبتاً مناسبی برخوردار می باشند و قصد دارند به وسیله پیکرتراشی با لیپوساکشن به کانتورینگ اندام خود بپردازند انتخابی مناسب است؛حال باید در نظر گرفت که liposuction تنها مناسب افرادی است که پس از انجام این عمل شرایط ورزش روزانه و رعایت رژیم غذایی مناسب را دارا هستند، چرا که در صورت عدم رعایت این موارد چربی های کسرشده  ی بدن از طریق لیپوساکشن می‌تواند مجدداً به سرعت جایگزین گردد.

بیش تر بخوانید: جراحی اسلیو معده

پیکرتراشی با لیپوساکشن از طریق ایجاد برشی کوچک در ناحیه مدنظر و به وسیله لوله های مخصوص به نام کانول صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که این لوله به یک دستگاه مکش قوی متصل می باشد و چربی های زائد از طریق مکش این دستگاه از بدن فرد خارج می شود.باید این نکته را در نظر داشت که چربی های خارج شده از بدن به این روش قابل تزریق و استفاده مجدد برای ناحیه دیگری از صورت و یا بدن بیمار نمی باشند، چرا که از کیفیت بالایی به منظور تزریق مجدد برخوردار نیستند؛همچنین باید بدانید که لیپوساکشن برای درمان مشکلات افرادی که به دلیل بیماری از وجود توده های چربی در درون بدن خود رنج می برند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان با تایید و تشخیص پرشک از روش لیپوساکشن برای کاهش حجم و خارج نمودن چربی های موجود در بدن بیمار استفاده نمود.

منبع: https://www.sleevedr.ir/