ریزش مو می تواند برای کسانی که آن را پشت سر می گذارند یک تجربه ناراحت کننده باشد که اغلب منجر به خجالت و تأثیر روانی قابل توجهی می شود. مردم به طور کلی به دنبال راه حل های طبیعی ریزش مو هستند، اما برای ریزش موی دائمی، این درمان ها اغلب کوتاهی می کنند. در نتیجه، بسیاری به کمک های موقتی مانند کلاه گیس، موهای مصنوعی یا داروها روی می آورند که ممکن است در مراحل اولیه ریزش مو موثر باشد، اما در موارد طاسی کامل نه. در ادامه با ویژگی های خرید کلاه گیس آشنا شوید.

بیش تر بخوانید: ریزش مو در شیمی درمانی

ارتباط کلاه گيس با کاشت موی طبيعی

گاهی فرد برای پوشانيدن ظاهری يک طاسی نه چندان شديد و وسيع در سرش متوسل به کلاه گيس شده و مدتی از آن استفاده می کند بدين معنی که شخص با کلاه گيس خود را به جامعه معرفی کرده و بدين ترتيب در انظار ظاهر می شود. پس از مدتی وی از کلاه گيس و مشکلات آن خسته شده و تصميم به انجام کاشت مو می گيرد. اين فرد با کسی که از کلاه گيس استفاده نکرده و با طاسی سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت های بسياری داشته و يکسری مشکلات بر سر راه کاشت موی وی وجود دارد.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها و انواع اکستنشن مو دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر خرید کلاه گیس مردانه با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس

·         برای مزایایی که این الیاف مو می‌تواند داشته باشد موراد زیر ذکر می‌گردد:

·         استفاده آسان

·         برگشت‌پذیری سریع بودن در صورت نارضایتی فرد

·         افزایش اعتماد به نفس

·         نگهداری و شستشوی آسان

·         قیمت نسبتا ارزان‌ نسبت به کاشت مو و روش‌های ترمیمی دیگر

پسوریازیس

پسوریازیسو یا آلوپسی پسوریازیس مشکل خود ایمنی است که باعث تغییر شدید سلول های پوست و همچنین فلس های ضخیم سفید روی پوسته کف سر می شود. در صورت کندن این فلس ها ممکن است پوست سر خونریزی کند. پسوریازیس کفِ سر ممکن است موجب ریزش مو شود چون ممکن است برای التیام خارش حاصل از این وضعیت، به شدت سر را بخارانید و همین موجب ریزش موها می شود. برای کاهش خارش پوست سر و ریزش مو، استفاده خود از سشوار و اتو مو را کم کنید. اتو و سشوار موجب گرم شدن کفِ سر می شوند. همچنین قرار دادن یک خنک کننده و یا حوله ای سرد روی قسمت تحریک شده می تواند کمکتان کند. همچنین شامپوهای مختلفی نیز وجود دارند که می توانند به التیام این مشکل کمک کنند. در موردهای شدیدتر، یک متخصص پوست می تواند داروهای خوراکی، کرم های موضعی، پماد و همچنین درمان با نور ماورابنفش تجویز کند. با اینکه نمی توانید به صورت کامل جلوی حملات پسوریازیس را بگیرید اما می توانید شرایط را کنترل کنید. با پزشکتان درباره راه هایی که می توانید استرس را کنترل کنید و دیگر روش های افزایش سلامت صحبت کنید.

انتخاب و خرید کلاه گیس بر اساس شکل صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه متناسب با حالت صورت اهمیت بالایی دارد، چراکه گزینه‌ای نامنتناسب با ظاهر و شکل صورت باعث مصنوعی به نظر رسیدن این کالا روی سر می‌شود، در حالی که انتخاب کلاه گیسی سازگار با حالت چهره نه تنها طبیعی به نظر می‌‌رسد، بلکه زیبایی شما را دو چندان می‌کند. بنابراین، با در نظر گرفتن این فاکتور تضمین می‌کنیم که در کنار رعایت سایر نکات اشاره شده در این مقاله، کسی متوجه این که نخواهد شد که شما از کلاه گیس شیمی درمانی استفاده می‌کنید. در همین راستا به منظور تعیین شکل صورت در ابتدا در جلوی آینه بایستید و موهای خود را تا خط رویش جمع کنید، سپس بر اساس شکلی که می‌بینید، کلاه گیس مناسب خود را انتخاب کنید.

منبع: کلاه گیس