کاشت ابرو یکی از روش های زیبایی و رایج می باشد که برای افرادی که ابروهای نازک و کم پشت دارند انجام می شود زیرا؛  داشتن ابروهای پرپشت و زیبا نتایج مطلوبی بر جوانی و شادابی چهره خواهد داشت. البته برخی از خانم ها از فرایند تاتو برای پرپشت نمایان کردن ابروهای خود از تاتو  استفاده می کنند اما این عمل روشی آرایشی است و باعث آسیب پوست و از بین رفتن فولیکول های ابرو می شود و هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم دارد و نمی تواند نتایج طبیعی برای افراد به همراه داشته باشد.

برای کاشت ابرو متخصصان از موهای پشت گوش و یا سر برای پرپشت کردن ابرو ها استفاده می کنند و مدل ابرو بر اساس فرم چهره و سلیقه فرد انتخاب می شود .

 مراحل کاشت ابرو طبیعی

·         انتخاب کلینیک معتبر و تخصصی، گفت و گو با پزشک در مورد انجام این فرایند زیبایی هزینه ها و مراقبت های پس از کاشت

·         طراحی ابرو

·         شناخت و بی حسی بانک مو

·         استخراج فولیکول ها توسط ابزارهای مخصوص

·         آزمایش فولیکول های برداشته شده

·         بی حسی ابروها

·         قراردادن فولیکول ها در ناحیه ابرو

 مزایای کاشت ابرو طبیعی

·         نتایج طبیعی و مانگاری کاشت ابرو به صورت دائمی

·         فرم دهی به ابروهای بدون حالت

·         پرپشتی و ضخامت ابرو ها

·         انتخاب مدل ابرو بر حسب سلیقه و چهره فرد

·         قابل رشد بودن موها

·         متراکم شدن ابروها

·         ایجاد تقارن

بهترین کاندیدای کاشت ابرو طبیعی

همه افرادی که به دلایل مختلف از قبیل ژنتیک، برداشتن غیر اصولی ابروها، سوختگی یا جراحت، بیماری ها، افزایش سن و…دچار ریزش ابرو شده اند و ابروهای کم پشت و نازک دارند، می ‌توانند از این فرآیند زیبایی بهره مند شوند البته، این افراد باید از نظر بدنی شرایط مساعدی داشته باشند. همچین افرادی که ابروهایی نامتقارن یا کم حالت دارند نیز کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند.

خطرات احتمالی کاشت ابرو

مطمئنا میزان عوارض کاشت ابرو نسبت به روش های آرایشی مانند انواع روش های تاتو بسیار کمتر است. اگر این فرآیند زیبایی توسط بهترین متخصصین انجام شود شما فقط عوارض جانبی آن را که شامل مقداری سوزش، تورم، التهاب و کبودی می باشد تجربه خواهید کرد.

از خطرات کاشت می توان موارد زیر را نام برد: نامتقارن شدن ابروها، نفاوت رنگی موها، عفونت در نواحی کاشت و رشد نکردن کامل موها.

مهم ترین مراقبت های پس از کاشت ابرو چیست؟

طی دوره نقاهت کاشت ابرو نیاز به رعایت نکاتی به عنوان مراقبت از ابروی کاشته شده می باشد که این موارد به شرح زیر می ‌باشند:

·         پانسمان قرار گرفته بر روی نواحی به مدت دو روز باید باقی بماند و نیاز به تعویض و تمیز نگه داشتن آن می ‌باشد.

·         به لخته ‌های خونی و یا پوسته‌ ها پس از جراحی دست نزنید تا خود به خود بهبود یابد.

·         پس از دو روز می‌ توانید حمام کنید.

منبع: zibaieclinic.ir