خیلی اوقات افراد در کل چاق نیستند اما شکم و پهلوی آنها چربی اضافی دارد. از آنجایی که داشتن کمر باریک و همینطور شکم تخت خواسته همه افراد است، افراد به دنبال روش هایی برای لاغری شکم و پهلو خود هستند. چربی دور شکم با احتمال ابتلا شدن به بیماری های قلبی، دیابت و حتی سرطان رابطه مستقیم دارد.

علل ایجاد چربی شکم

عوامل بسیاری در این موضوع دخیل هستند مثل ژنتیک، بی تحرکی، داشتن برنامه غذایی ناسالم و غیره که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم.

·         یائسگی زودرس

·         کیست تخمدان

·         استرس زیاد

·         حرکات ورزشی نامناسب

·         بی خوابی

روش های لاغری شکم و پهلو

برای لاغری شکم و پهلو می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد:

لاغری شکم و پهلو با ورزش

افراد زیادی با دیدن چاقی و اضافه وزن خود ،برای کم کردن وزن و لاغری به ورزش روی می آورند. این افراد از ورزش های زیادی نظیر دراز و نشست، دویدن روی تردمیل و غیره استفاده می کنند. اما ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری، دراز و نشست یا بیشتر ورزش هایی که اسمشان را برای کاهش وزن و لاغری شنیده اید، باعث آب شدن چربی شکم می شوند یا باعث تقویت عضله های شکم می گردند.

ورزش هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم باعث تقویت عضلات و ماهیچه های شکم می شوند.

·         حرکت کرانچ

·         حرکت پل معکوس

·         لگد به عقب

·         ورزش پیلاتس

·         اسکات وزن بدن

·         حالت قایق

بیشتر بخوانید: بهترین روش لاغری

لاغری شکم و پهلو با رژیم غذایی

مصرف غذاهای گیاهی با پروتئین بالا باعث لاغری شکم می شوند. پروتئین برای بدن بسیار مفید و حائز اهمیت است. مخصوصا زمانی که شما در پروسه کاهش وزن هستید، پروتئین برایتان بسیار ضروری می باشد. پروتئین باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و بهبود چند هورمون تنظیم کننده وزن بدن می شود. از طرف دیگر با مصرف موادی که دارای پروتئین هستند مثل میوه و سبزیجات، از آنجا که این مواد دارای فیبر و آب زیادی هستند نیز باعث سیری طولانی مدت می گردند.

بعضی از خوراکی ها مانند فلفل، زنجفیل و دارچین خاصیت چربی سوزی زیادی دارند و باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند و در نهایت منجر به آب شدن چربی ها می گردند. البته میزان چربی سوزی این مواد آنقدر نیست که به تنهایی باعث لاغری بشوند بلکه باید در کنار یک برنامه درست استفاده شوند.

در ادامه برخی مواد غذایی که باعث لاغری می شوند را نام می بریم:

·         لاغری با عدس

·         کاهش چربی شکم و پهلو با نخود

·         دانه تاج خروس کینوا

·         لاغری شکم و پهلو با اسفناج

منبع: weightlossurgery.ir