امروزه با پیشرفت‌ ها در تحقیقات علم پزشکی، روش‌ های جایگزینی را معرفی کرده‌اند. یکی از روش‌ های جایگزین، استفاده از آنزیم بینی برای کاهش اندازه بینی است. این روش غیر تهاجمی بوده و با تغییر شکل بینی بدون نیاز به جراحی سر و کار دارد.

آنزیم بینی چیست؟

آنزیم های بینی، پروتئین های طبیعی هستند که می توانند مواد خاصی که در بافت های بینی ما یافت می شوند را تجزیه کنند. این آنزیم با کاهش بافت و غضروف اضافی باعث تغییر در شکل و فرم بینی می شوند. برای انجام این کار باید آنزیم ها را با دقت انتخاب کرد تا اجزای خاص در داخل بینی مانند کلاژن یا غضروف اضافی را مورد هدف قرار دهند.

مراحل کوچک کردن بینی با آنزیم بینی

جراح پلاستیک یا متخصص پوست و مو، تزریق آنزیم برای کوچک کردن بینی را طی مراحل زیر انجام می دهد:

مشاوره و ارزیابی

فرآیند استفاده از آنزیم های بینی با مشاوره با یک متخصص پزشکی واجد شرایط آغاز می شود. در این مرحله اولیه، پزشک متخصص ساختار بینی شما را ارزیابی می کند. نتیجه مورد نظر شما را مورد بحث قرار می دهد و ارزیابی می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر. از طرفی در این جلسه، جراح باید خطرات و مزایای بالقوه را به واضح و ساده توضیح دهد.

تزریق آنزیم بینی

هنگامی که شما کاندید مناسبی تشخیص داده شدید، متخصص پوست و مو یا جراح پلاستیک تزریق آنزیم را انجام خواهد داد. این روش معمولاً در یک محیط مخصوص و تمیز و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. پزشک متخصص، آنزیم های بینی انتخاب شده را با دقت به نواحی خاصی از بینی تزریق می کند و بافت یا غضروف اضافی را، هدف قرار می دهد.

نظارت و پیگیری

پس از تزریق آنزیم بینی، برای بررسی هرگونه واکنش یا عارضه جانبی به دقت تحت نظر خواهید بود. متخصص دستورالعمل‌ های دقیق مراقبت‌ های پس از آن را در اختیار شما قرار می‌ دهد که ممکن است شامل استفاده از اسپری‌ ها یا پمادهای بینی برای کمک به روند بهبودی باشد.

متخصص یا جراح زیبایی قرار ملاقات های بعدی در کلینیک زیبایی را برای پیگیری روند درمان و انجام هرگونه تنظیمات لازم برای دستیابی به نتایج مورد نظر را برنامه ریزی می کند.

تزریق آنزیم بینی چه مزایایی دارد؟

·         روش غیر تهاجمی

·         داشتن دقت و سفارشی سازی

·         کوتاه بودن دوره نقاهت

·         برگشت پذیری

منبع: zibaieclinic.ir