اگر شما علاقه مند به جایگزینی دندان عادی پوسیده یا دندان گم شده (از بین رفته) هستید، ایمپلنت دندانی ممکن است گزینه ای مناسب برای شما باشد. اکثر افراد نامزد خوبی برای ایمپلنت هستند. یک کاندیدا خوب برای دریافت ایمپلنت باید موارد ذیل را داشته باشد:

 

درمان ایمپلنت

 

درمان ایمپلنت توسط یک تیم انجام میشود. یک متخصص، ایمپلنت دندانی را قرار می دهد. این یک جراح دهان، یک پریودنتیست یا یک دندانپزشک عمومی است که در خصوص ایمپلنت آموزش دیده است. سپس دندانپزشک ترمیمی وارد عمل میشود. این معمولا یک دندانپزشک عمومی یا متخصص پروتز دندان است. دندانپزشک ترمیم کننده تاج ها، پل ها یا پروتزهایی را که  ایمپلنت ها از آن حمایت می کنند، ساخته است.

اولین گام شما این است که با یکی از این متخصصین ایمپلنت برای ارزیابی مراحل درمان خود یک قرار ملاقات داشته باشید. او درمان شما را با سایر اعضای تیم ایمپلنت هماهنگ خواهد کرد.

ارزیابی اولیه شامل بررسی دهان و دندان شما و بررسی دقیق تاریخ پزشکی و دندان پزشکی شماست. دهان شما X-rayed است. شما همچنین ممکن است یک اسکن کامپیوتری (CT) داشته باشید. این اطلاعات مربوط به میزان سختی استخوان فک و شکل آن و جایی که اعصاب و سینوس ها می باشد، است.

در نهایت شما و دندانپزشک تان گزینه های در دسترس  را مورد بحث قرار خواهید داد. شما در مورد روش، و هزینه های آن و عوارض احتمالی صحبت خواهید کرد. دندانپزشک شما با شما کار خواهد کرد تا یک برنامه درمانی مناسب برای نیازها و ترجیحات تان را ایجاد کنید

نتیجه گیری:

 

امروزه افراد زیادی دچار مشکلات بهداشت دهان و دندان از جمله ناتوانی در حفظ سلامت دندان به دلیل بروز برخی از مشکلات مانند از بین رفتن دندان هایشان میشوند این می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، نوشیدن نوشیدنی ها، کمبود ویتامین های اساسی، عفونت های دهان و دندان و یا مشکلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک دکتر یا دندانپزشک کار عاقلانه ای خواهد بود. آن ها می توانند علت اصلی را تعیین کنند و با روش هایی مانند تنظیم یک رژیم غذایی سالم که مانع از دست رفتن سلامت دندان شما می شوند را بکار گیرند.