از آنجا که کامپوزیت دندان مناسبی به مینا و عاج دندان دارند، زمانی که دندان ها به دلایل مختلف مینای خوبی ندارند ، کامپوزیت ونیر ها گزینه ی مناسبی جهت درمان ها ی زیبایی می باشند، مواردی مانند:

زمانی که سطح خارجی دندان به دلایل مادرزادی، بیماری ها، سایش ها، عادات ناصحیح و ترمیم های قبلی مینای مناسبی برای باند ندارد

ترمیم های کامپوزیتی قبلی نامناسب

تغییر رنگ ترمیم های قبلی

در مواقعی که مینای دندان کاملا سالم بوده و فرد از رنگ دندان خود رضایت دارد، نیاز به پوشانده شدن کامل دندان نیست. در این موارد می توان با ونیر های کامپوزیت پارسیل، درمان زیبایی کاملا محافظه کارانه انجام داد. به عنوان مثال به حالتی که فرد دارای دیاستم یا فاصله های بین دندانی است می توان اشاره کرد. حتی هنگامی که رنگ دندان ها دلخواه شخص نیست، برای اصلاح طرح لبخند می توان پس از بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها، ونیرهای کامپوزیتی پارسیل را بر روی دندان ها قرار داد.

دندان هایی که دچار شکستگی های وسبع تاج دندان هستند را می توان توسط کامپوزیت ها ترمیم و ونیر نمود. امروزه با وجود کامپوزیت هایی که از نظر استحکام و زیبایی در حد کاملا قابل قبولی قرار دارند، نیاز به تراش وسیع این دندان ها جهت انجام روکش نبوده و می توان آن ها را به شکلی کاملا محافظه کارانه و مشابه با فرم و رنگ دندان مشابه بازسازی نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی مثل (ایمپلنت دندان ، لمینت دندان و....) می توانید به سایت دندانپزشکی کلینیک تاج مراجعه کنید.