اگر درحال خواندن این مقاله هستید احتمالا دوست دارید روکش دندان داشته باشید و به دنبال کسب اطلاعات لازم در این خصوص هستید. شاید تا اینجا بدانید که ونیر دندان چه کاربردی دارد و چرا مورد استفاده قرار میگیرند. ما در این مقاله به بررسی 4 واقیعیت و در حقیقت 4 تا از فواید و مزایای ونیر دندان خواهیم پرداخت.

ونیرها میتوانند صورت شما را تغییر دهند

یکی از بزرگترین مزایای ونیر دندان در حوزه دندانپزشکی، زیبایی و زیبایی بخشی به صورت شما است. روکش های دندانی این قابلیت را دارند که علاوه بر بهبود طرح لبخند، تا حدودی چهره شما را تغییر داده و حتی بهتر کند. بر اساس نیازها و خواسته های دندانپزشکی شما، دندانپزشک زیبایی دندان میتواند روکش را طوری انتخاب کند که یک شکل بهتر به لبخند شما بدهد و یا اینکه برای متقارن کردن فرم صورت اقدام به برجسته کرده گونه و صورت کند.

ونیر دندان حساسیت دهان و دندان را کاهش میدهد

علاوه بر اینکه دندان ها با کمک ونیرها روشن تر و زیبا تر به نظر می رسند، می توانند باعث حساسیت دندان را کاهش داده و آن را قوی تر کنند. زیرا برخی از افراد با تحلیل مینای دندان مواجه شده اند که این امر میتواند باعث حساسیت دندان نسبت به مواد غذایی و نوشیدنی های سرد و گرم شود. حساسیت به نوبه خود باعث تحمل درد و رنج میشود. اما با کمک  ونیر دندان (شامل لمینت دندان، ونیر کامپوزیت، لومینیرز و …) میتوان روی مینای دندان را پوشاند و از دندان محافظت کرد. بنابراین ونیر دندانی تنها به منظور زیبایی لبخند یا اصلاح طرح لبخند نیست و گاهی نقش درمانی و ترمیمی نیز دارد.

قدرت جویدن را به شما برمیگردانند

هدف شماره یک ونیرهای دندانی زبایی بخشی به دندان ها و طرح لبخند شما است. اما فرای از داشتن ظاهری زیبا ونیر دندان میتواند توانایی جویدن شما را بیشتر کند. برخی از دندان ها کوتاه هستند و در روند جویدن شرکت ندارند اما با کمک روکش دندان به راحتی طولشان بیشتر میشود و میتوانند در جویدن مواد غذایی به شما کمک کنند.

ماندگاری و طول عمر بالایی دارند

یکی از مهمترین و قابل توجه ترین فواید و مزایای ونیر دندان طول ماندگاری آن ها است. به شرط مراقبت اصولی از آن ها و رعایت بهداشت دهان و دندان ونیرها میتوانند تا 20 سال عمر کنند و همچنان جزئی از طرح لبخند شگفت انگیز شما باشد. ونیرها این قابلیت را دارند که بر خلاف باندینگ دندان به سختی دچار لکه شوند. از این حیث این روکش ها را میتوان به نوعی مقاوت در برابر لکه پذیری و تغییر رنگ دانست البته نه 100 درصد. بنابراین اگر میخواهید عیوب ظاهری دندان های خود را بپوشانید و برای یک مدت طولانی صاحب یک لبخند عالی، سفید و درخشان باشید، ونیر دندان بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود.