بریس پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی دندان است که طرفداران خاص خود را دارد. بعضی از بیماران نگران این هستند که دهان پر از فلز آنها را همه ببینند. آنها می پرسند که آیا برای دریافت ارتودنسی دندان راه دیگری هم وجود دارد؟ در جواب ما میگوییم بله، دستگاه هایی با اتصالات خاص وجود دارد که به جای جلو دندان های شما، در پشت دندان ها قرار می گیرند. این اتصالات همان بریس ها پشت دندانی هستند که توسط متخصص ارتودنسی دندان نصب میشوند. اگر شما نیاز به دریافت ارتودنسی ثابت هستید و نمی خواهید قطعات فلزی در دهان خود را به نمایش بگذارید  میتوانید از این نوع دستگاه های ثابت استفاده کرده و صاحب لبخندی با دندان های بهتری شوید.

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

ارتودنسی لینگوال، درمانی ایده آل برای  بزرگسالان و خجالتی ها

توصیه های بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی یا پشت دندانی  یک انتخاب بی نظیر برای افراد بزرگسال است. این افراد کسانی هستند که درمان آنها تنها باید به وسیله ارتودنسی ثابت صورت بگیرد. از طرفی به دلیل موقعیت های شغلی یا سایر موارد نمی خواهند بریس های آنها را دیگران ببینند. از اینرو بزرگترین مزیت بریس های پشت دندانی مانند ارتودنسی نامرئی یا و ارتودنسی متحرک، پنهان بودن آنها است. باند ها نیز در این نوع بریس در ظاهر دیده نمی شوند. به همین دلیل افرادی که از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند هنگامی که در عکس لبخند می زنند هیچ کس متوجه بریس آنها در دهان نمی شود

ارتودنسی لینگوال محبوب جوانانی که رویداد مهمی در پیش دارند

بریس پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال می تواند در برخی از موارد  مشکل کج بودن دندان جوانان را حل کند. چنین مشکلاتی در موقعیت هایی مانند جشن فارغ التحصیلی یا مراسم رسمی مهمی مانند جشن عروسی که جوانان در پیش رو دارند جوانان را تحت تاثیر قرار میدهند. با استفاده از این ارتودنسی دیگر نیازی نیست که آنها مراسم خود را تا پایان درمان به عقب بیندازند. زیرا بزرگترین فایده ارتودنسی لینگوال با بریس پشت دندانی پنهان بودن آن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( دندانپزشکی بارداری ،دندانپزشکی کودکان و...) می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی تاج دنتال مراجعه کنید.