مشکلات مال‌اکلوژن (مشکلات مربوط به عدم هماهنگی دندان ها و مخصوصا فکین با یکدیگر که باعث میشوند فک ها و دندان ها در موقعیت غیرنرمال قرار بگیرند.) از جمله نگرانی های دندانپزشکی شایع در میان افراد مختلف هستند. کسانی که از این مشکلات رنج میبرند نیاز به درمان ارتودنسی دارند. بنابراین آن ها باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشند. این افراد باید حتما یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنند تا بتوانند طی دوره درمان از مهارت ها، تجربه و همچنین مشاوره او جهت رفع مال اکلوژن خود کمک بگیرند. این مقاله حاوی اطلاعاتی است که به شما کمک میکند نه تنها یک متخصص ارتودنسی خوب بلکه بهترین متخصص ارتودنسی دندان شهر خودتان(مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ) را انتخاب کنید. حتما این مقاله را بخوانید.

چرا انتخاب متخصص ارتودنسی برای افراد بسیار مهم است؟

پروسه درمان ارتودنسی یکی از طولانی ترین پروسه های دندانپزشکی است که معمولا چیزی بین 6 تا 2 سال طول میکشد و حتی ممکن است برای برخی ها بیشتر از 2 سال و برای مثال تا 3 سال هم طول بکشد. 6 تا 3 سال واقعا مدت زمان زیادی است و فراموش نکنیم که از لحظه شروع اولین مراحل ارتودنسی دندان تا لحظه پایان ارتودنسی و شروع کار با ریتینرها شما تنها با یک متخصص سروکار دارید و کل درمان شما بر عهده همان یک متخصص است. بنابراین انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان برای اینکار بسیار مهم است. مهم است که شما متخصصی انتخاب کنید که هم اخلاق خوبی داشته باشد و هم مهارت، تجربه و سایر فاکتورهای لازم جهت مدیریت مراجعان را داشته باشد.

درمان ارتودنسی خود را به چه کسی بسپاریم؟

خیلی از افراد بدون داشتن هیچ معیار یا ملاکی به اولین متخصص ارتودنسی دندانی که میرسند او را به عنوان متخصص خود انتخاب میکنند. هرچند که معیارهای خاصی برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان وجود ندارد اما به نظر میرسد که داشتن حداقل چند معیار انتخابی میتواند به شما در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب کمک کرده و دوره درمان موفقی را برایتان رقم بزند. در ادامه با چند معیار و فاکتور موثر در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد. اگر دوست ندارید درمان خود را به هر کسی واگذار نکنید حتما برای خود چند معیار داشته باشید یا چند فاکتور زیر را در هنگام انتخاب متخصص در نظر بگیرید.

  • تجربه و تخصص
  • اخلاق، پیگیری و صبوری
  • انواع درمان ارتودنسی دندان
  • برنامه های پرداخت