جای خالی دندان در بعضی موارد، ممکن است تأثیرات کمی داشته باشد. بسته به مکان دندان کشیده شده یا از بین رفته، ممکن است مشکلات زیر را تجربه کنید:

جای خالی دندان اگر در عقب دهان باشد از لحاظ ظاهری مشکلی برای شما پیش نمی آورد زیرا دیده نمیشود. اما در جویدن غذا برایتان مشکل پیش خواهد آورد زیرا وظیفه جویدن غذا روی دوش دندان های طرفی و آسیاب است. اگر این دندان ها از بین بروند شما نمیتوانید بجوید و غذا را بدون اینکه کامل بحوید قورت میدهید. بنابراین باید به فکر جایگزین دندان باشید.

اگر دندان از دست رفته در جلو دهان باشد طرح لبخند شما را به شدت به خطر میاندازد.

اگر دندان های زیادی از دست رفته باشد شکل صورت شما به طور کلی تغییر میکند و پیرتر از آنچه هستید به نظر میرسید. زیرا دندان های گونه هاف لب ها و بخش های مختلف صورت را بالاتر نگه میدارند و شما را جوانتر نشان میدهند.

جای خالی دندان روی تکلم و گفتار نیز تاثیر میگذارد

برای جایگزین کردن دندان باید کجا بروم؟

اگر یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید حتما باید به فکر جایگزین دندان های خود باشید تا عوارض ذکر شده در بالا را تجربه نکنید. کسی که میتواند جای خالی دندان های شما را پر کند یک دندانپزشک متخصص است که به تمام روش های ترمیم، زیبایی و یا جراحی دهان و دندان مسلط باشد. این متخصص معمولا در یک کلینیک دندانپزشکی فوق تخصصی خوب پیدا میشود بنابراین لطفا کار جایگزین کردن دندان را به یک دندانپزشکی عمومی و یا سایر متخصصین دندانپزشکی واگذار نکنید.

بهتر است بدانیم :