توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در باره این موضوع :

اصلاح ناهماهنگی های دهان و فک نیازمند روش های ارتودنسی دندان است و اغلب این روش ها بسیار زمانبر و پرهزینه هستند. سوای از طولانی بودن مدت زمان ارتودنسی، عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که هزینه های اصلاح عدم تراز دندان ها و فک را افزایش میدهند. به خاطر همین موضوع هزینه ارتودنسی دندان معمولا زیاد است و شاید خیلی از افراد به این خاطر اقدام به صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی های دندانی خود نکنند. اما اگر شما دندان هایی ناصاف، شلوغ و نامرتب دارید بدون در نظر گرفتن قیمت ارتودنسی دندان حتما اقدام به درمان کنید. در این مقاله با هزینه های شاخه ارتودنسی و عوامل تاثیر گذار روی این هزینه ها آشنا خواهید شد.

محدوده قیمت و هزینه ارتودنسی دندان در سال  99

قبل از اینکه بخواهیم بحث قیمت ارتودنسی دندان را برای شما به صورت کامل توضیح دهیم  یک خلاصه از آنچه در این مقاله میخوانید را در قالب یک جدول ساده درج کرده ایم. اگر مایل هستید جزئیات بیشتر هزینه ها را بدانید ادامه مقاله را تا انتها بخوانید. این هزینه ها مربوط به سال 99 است و تنها یک محدوده قیمت است چراکه نمیتوان هزینه دقیق ارتودنسی را برآورد کرد.

چرا در هیچ جایی قیمت ارتودنسی را عنوان نمیکنند؟

احتمالا بارها و بارها در اینترنت عباراتی مانند قیمت یا هزینه خدمات دندانپزشکی مانند هزینه ایمپلنت دندان، هزینه لمینت دندان و … را جستجو کرده اید اما هیچگاه نتوانسته اید قیمت و حدود هزینه هیچکدام را پیدا کنید زیرا اصولا هیچ جایی هزینه ها را درج نمیکنند. در خصوص ارتودنسی نیز قضیه به همین شکل است. اما چرا؟

چرایی این موضوع را باید در عوامل تاثیر گذار بر روند درمان ها و پروسه های ارتودنسی جستجو کرد. مشکل هر شخص و شدت آن، منحصر به فرد است. اینطور نیست که همه افرادی که به یک کلینیک دندانپزشکی یا مطب یک متخصص ارتودنسی بروند با یک روش درمان شوند و یا تمام مراحل درمان مشابه هم باشد. برخی ها مشکلات جزئی دارند و برخی دیگر مشکلات بسیار شدید که حتی ممکن است نیازمند عمل جراحی فک باشند. بنابراین نوع دستگاه های ارتودنسی بکار رفته برای اصلاح مشکل و همچنین مدت زمان درمان نیز متفاوت خواهد بود. همه این ها باعث میشود قیمت ارتودنسی متغییر باشد و تنها با مراجعه حضوری به یک متخصص ارتودنسی و بعد از ارزیابی های حرفه ای قابل برآورد باشد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی دندان کدامند؟

در بخش قبل خواندید که هیچ جا یک قیمت ثابت برای ارتودنسی عنوان نمیکنند زیرا بسته به  عوامل  مختلفی هزینه ارتودنسی دندان متفاوت است. شما با دانستن این فاکتورهای تاثیر گذار میتوانید محدوده ای از قیمت ها را در اختیار داشته باشید. مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی دندان عبارتند از:

  • سن و سال بیمار
  • نوع مشکل
  • شدت مسکل
  • مدت زمان درمان
  • نوع سیستم ارتودنسی یا تجهیزات بکار رفته در طول درمان
  • نوع پوشش بیمه (معمولا بیمه تکمیلی)
  • شخص متخصص ارتودنسی دندان
  • محدوده جغرافیایی شما
  • تغییرات و نوسانات ارزی (برای برخی از دستگاه های ارتودنسی خارجی و وارداتی)

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان