نگین دندان یک جواهرمصنوعی بیرنگ و کوچک از سنگ است که با استفاده از یک چسب برای زیبایی طرح لبخند به سطح دندان متصل میشود.برخی از سنگ های کوچک در مرکز دندان قرار میگیرند.

نگین دندان از سنگ مصنوعی بی رنگ و براق یا هر فلز گرانبهایی مانند طلا و سنگ ها شبیه بلورهای بسیار ریز هستند که عموما در قسمت جلو و بالای دندان های پیشین یا دندان های نیش یا هر دندانی که در هنگام لبخند زدن بیشتر نمایان است، قرار داده می شوند. نگین دندان در هنگام لبخند زدن می درخشد و توجه همه را به سمت لبخند شما جلب می کند و یک لبخند سفید و درخشان و با شکوه را عرضه می کند. در ادامه به نکاتی در مورد کاشت نگین روی دندان و زیبایی طرح لبخند دندان اشاره می شود:

  • روش کاشت نگین غیرتهاجمی و بدون درد است.
  • به نگهداری بیشتر نیاز ندارد.
  • می توان نگین را در هر زمانی که بخواهید در بیاورید یا تعویض کنید و این کارها تاثیری بر روی مینای دندان ندارند.
  • روش کاشت نگین دندان بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و ۱۰۰ درصد قابل برگشت است.
  • نگین در برابر لکه مقاوم است.
  • در مسواک زدن اختلالی ایجاد نمی کند، حتی اگر از یک مسواک برقی استفاده کنید، همچنین محدودیتی برای مراجعه شما به دندانپزشک بوجود نمی آورد.
  • در مورد عوارض کاشت نگین دندان باید گفت در صورتی که نگین به خوبی بر روی دندان قرار گرفته باشد، به ساختارهای دندان های موجود آسیبی وارد نمی کند و عوارض و مضراتی نخواهد داشت. کاشت نگین در دندان در صورتی بدون ضرر است که توسط دندان پزشک صورت بگیرد.

جنس نگین ها از چیست؟

نگین‌هایی که برای زیباتر شدن لبخند استفاده می‌شوند، جنس‌های گوناگونی هم دارند. این نگین‌ها برلیان، کریستال یا طلا هستند. البته هزینه‌های کاشت این نگین‌ها با هم متفاوت است. نگین‌های با جنس کریستال به نسبت نوع برلیان از دوام بیشتری برخوردارند، در حالی که نگین‌های برلیان فقط موجب درخشش هر چه بیشتر دندان‌ها می‌شوند. نگین‌ها را خودتان نمی‌توانید از دندان‌هایتان جدا کنید بلکه هر وقت از آنها خسته شدید باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا آنها را از دندان‌تان جدا کند و محل آسیب‌دیده چسباندن نگین روی دندان‌تان را نیز ترمیم کند. نگین‌ها با مسواک زدن از سطح دندان کنده و جدا نمی‌شوند ولی اگر شما با آن غذای سفت بخورید، احتمال جدا شدن نگین از دندان‌تان وجود دارد.

برای مطالعه بیشتر :

ایمپلنت دندان

مجله اینترنتی دندانپزشکی