نصب ونير پرسلن نيازمند 2 جلسه است و در كل، اين فرآيند معمولاً بين دو تا سه هفته طول مي‌كشد. شما و دندانپزشك زيبايي در مشاوره اوليه درباره جزئيات طرح درمان و نصب لمينت دندان صحبت خواهيد كرد بنابراين جزئيات كامل و دقيق اين فرآيند را حتما از زبان دندانپزشك خود خواهيد شنيد.

دو مرحله مهم نصب لمينت كدامند؟ 

مرحله اول

در بيشتر موارد نياز است كه بيروني‌ترين لايه دندان (ميناي دندان) را تراش دهيم. زيرا اگر بدون انجام اين‌كار ونير را نصب كنيم، دندان برجسته و ضخيم خواهد بود و نماي لبخند شما را به شدت تحت تاثير قرار مي‌دهد، البته امروزه با امكان ساخت لمينت‌هاي بسيار نازك به ضخامت كنتاكت لنز، تراش مينا بسيار مختصر و در حد چند دهم ميلي‌متر است. سپس از سطح قدامي دندان شما قالب گرفته مي‌شود تا از روي آن‌ها لمينت‌ها در لابراتوار دندانپزشكي ساخته شود.

از آنجا كه چند هفته طول خواهد كشيد تا لمينت نهايي آماده شود، دندانپزشك زيبايي از ونير‌هاي موقت جهت پوشاندن دندان استفاده خواهد كرد. اين ونير‌ها تا زمان آماده شدن لمينت‌ها و نصب آن‌ها روي دندان شما باقي مي‌ماند.

مرحله دوم

پس از ساخته شدن لمينت‌ها، نوبت به نصب آن‌ها مي‌رسد. طي يك جلسه ونيرهاي موقت برداشته مي‌شوند و بلافاصله لمينت‌ها كه تازه از لابراتوار برگشته‌اند، با آماده سازي سطح داخلي آن‌ها و با كمك سمان مخصوص روي سطح قدامي دندان‌ها نصب مي‌شوند.

براي مطالعه بيشتر :

مجله اینترنتی دندانپزشکی 

ايمپلنت دندان