مزايا

پر كردن دندان با كامپوزيت مزاياي زيادي دارد اما مهم‌ترين مزاياي آن عبارتند از:

همرنگ دندان هستند و كسي متوجه پوسيدگي دندان و پرشدن آن نمي‌شود: چون همرنگ دندان‌ها هستند با رنگ طبيعي آن‌ها آميخته مي‌شوند و به سختي قابل تشخيص هستند.

به خوبي به سطح دندان متصل مي‌شوند و بافت باقيمانده دندان را تقويت مي‌كنند.

حداكثر مقدار دندان را حفظ مي كند: برخلاف مواد پركننده آمالگام، در كامپوزيت‌ها به علت باند شدن آن‌ها به دندان، نياز به برداشت از بافت سالم دندان جهت ايجاد گير مكانيكي وجود ندارد، در نتيجه نياز كمي به تراش و دريل دندان مي‌باشد.

معيايب  

معايب برخي از معايب پر كردن دندن با كامپوزيت عبارتند از:

در بازسازي‌هاي وسيع به علت ماهيت پليمري اين مواد ممكن است chipping يا پريدگي‌هاي كوچك پيش آيد.

مدت زمان پر كردن دندان با اين ماده طولاني است.

ماندگاري

امروزه با پيشرفتي كه در ساختار كامپوزيت‌ها صورت گرفته، ماندگاري آن‌ها بسيار طولاني‌تر  شده است. پر كردن دندان با كامپوزيت معمولاً حدود 8 تا 10 سال ماندگار خواهد بود. كه البته اگر به خوبي از آن مراقبت شود، پتانسيل اين را دارد كه دوام بيشتري داشته باشد.

براي اينكه مواد پر كننده دندان شما دوام بيشتري داشته باشند حتما روزانه دندان‌هاي خود را مسواك بزنيد و از نخ دندان استفاده كنيد. مراقبت منظم از دندان‌ها و حفظ بهداشت دهان و دندان مي‌تواند مانع از ايجاد پوسيدگي مابين مواد كامپوزيت و دندان ‌شود. علاوه بر اين سعي كنيد كه سالانه دست كم دوبار به يك دندانپزشك ترميمي خوب مراجعه كنيد. همچنين براي جلوگيري از آسيب رسيدن به كامپوزيت خود، حتماً از جويدن مواد سفت و سخت مانند ناخن، يخ و .. خودداري كنيد و سعي كنيد با دندان خود اقدام به باز كردن بسته محصولات غذايي و موارد مشابه ديگر نكنيد.