پس از اینکه دانستید لمینت دندان چیست؟ بد نیست با لمینت دندان متحرک دندان نیز آشنا شوید. متخصص های لمینت دندان، ابتدا برای دندان های شما یک نوع لمینت متحرک موقت می چسبانند تا شما بتوانید رنگ مورد نظر و طرح لبخند خودتان را نیز انتخاب نمایید.

در صورتی که با هر گزینه این لمینت متحرک مشکلی داشتید و یا حتی طرح آن را دوست نداشتید، پزشک بر روی آن اصلاحاتی را انجام می دهد و در لمینت ثابت آن ها را اعمال می نماید.

این لمینت های موقتی کمی ضخیم تر از لمینت های اصلی و دائمی می باشند و این مورد می تواند کمی برای شما در صحبت کردن و غذا خوردن مشکل ایجاد نماید تا زمانی که به آنها عادت کنید.

در حالت کلی باید از مصرف غذاهایی که حاوی مواد رنگی هستند خودداری نمایید، زیرا ممکن است بر روی دندان های شما لک ایجاد کند.

در این زمان ممکن است تمامی مواردی که یک دندانپزشک ترمیمی خوب  به شما گوشزد کرده است را رعایت کرده باشید اما باز هم لمینت موقت کنده شود، در این صورت باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا دوباره آن را بچسباند.

لمینت های متحرک دندانی، ابزارهای خوبی هستند که می توانید با استفاده از آن ها به نتیجه ی نهایی لمینت ثابت پی ببرید و نیز از لحاظ رنگ، اندازه، شکل ظاهری و تناسب، معمولا به لمینت های ثابت شباهت دارند.

بنابراین پس از نصب این لمینت های متحرک بر روی دندان هایتان، تغییراتی را که تمایل دارید بر روی آن انجام شود را به پزشکتان بگویید تا آن ها را اعمال نماید.

در این میان اگر کلا با همه چیز این لمینت های موقتی مشکل دارید و می خواهید تغییراتی کاملا اساسی در آن ها به وجود بیاید لازم است از پزشک خود بخواهید که مجددا دندان هایتان را قالب گیری نماید.

در مورد رنگ ونیرهای موقت باید بدانید که آن ها از مواد اصلی ونیرهای ثابت تشکیل نشده اند و این اطمینان را داشته باشید که ونیرهای ثابت رنگشان به دندان های اصلی بیشتر شبیه می باشد.

این مسئله را هم بدانید که زمانی که ونیرهای ثابت دندانهایتان نصب گردند با لبخندی زیبا و بدون ایراد روبرو خواهید شد و حساسیت دندان هایتان از بین خواهد رفت و لبخند دلخواهتان نصیبتان خواهد شد.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی دندان لمینت شده