لمینت همانند کامپوزیت دندان  طول عمر بالایی نداشته و بسته به عوامل مختلفی، یک لمینت عمر پیدا می‌کند. اما همانند هر زیبایی دهان و دندان، باید بهداشت به خوبی صورت بگیرد تا مشکلی پیش نیاید.

بنابراین نمی‌توان تعیین کرد عمر لمینت چقدر است. البته اگر فرد بهداشت را رعایت کند و بتواند طبق دستورالعمل عمل نماید، طول عمر لمینت به 15 تا 20 سال خواهد رسید. کامپوزیت دندان نیز عمری 7 تا 10 سال خواهد داشت.

خوشبختانه لمینت دندان، عوارض خاصی به همراه ندارد و افراد می توانند بلافاصله پس از انجام آن که اثر داروی بیهوشی از بین رفت، غذا بخورند. البته باید مراقب باشید که قبل از اینکه اثر دارو از بین نرفته چیزی نخورید، چون در اینصورت ممکن است لب و گونه هایتان را با دندانتان ببرید.

امروزه لمینت دندان به یکی از عمل های اصلاح طرح لبخند محبوب تبدیل شده است و رفته رفته به تعداد کسانی که از این روش زیبایی استفاده می کنند افزوده می شود. افراد می توانند رنگ لمینت را به سلیقه خود انتخاب کنند و بدیهی است که هر چه رنگ این لمینت نزدیک به دندان باشد، واقعی تر به نظر می آید.

بدیهی است که مراقبت از دندان ها، کمک زیادی به طول عمر لمینت خواهد کرد و می تواند از خطرات احتمالی بعدی آن در آینده پیشگیری نماید. بدین ترتیب می تواند سبب صرفه جویی در کاهش هزینه های دندان نیز گردد.

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش طول عمر لمینت، رعایت بهداشت دهان و دندان است. بهتر است در صرف غذا از مصرف غذاهای سفت جلوگیری شود. این امر موجب می‌شود تا لمینت شکسته شده و آسیب جدی بیند. همچنین عدم مصرف دخانیات نیز در آسیب رسیدن و تغییر رنگ لمینت نقش موثری دارد.

سعی کنید نوشیدنی‌های رنگی چون نوشابه، قهوه، چای و برخی دیگر مصرف نکنید زیرا باعث تغییر رنگ روی لمینت شما خواهد شد. برای بررسی لمینت و نگهداری بهتر اگر شش ماه یک بار آن را چک کنید و به پزشک متخصص خود مراجعه داشته باشید، این امر در افزایش طول عمر نقش بسزایی خواهد داشت.

از دیگر روش های خوب و آسان برای افزایش طول عمر لمینت، مسواک زدم مرتب و به طرز درست است.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی بدون کشیدن دندان