لمينت دندان پر شده از ديگر درمان هايي است كه براي زيبايي صورت مي گيرد. در ابتدا هردندانپزشك ترميمي خوب براي درمان يك حفره، قسمت پوسيده دندان را برداشته و سپس ناحيه روي دندان را كه قبلاً مواد پوسيده در آن زندگي مي كرده  “پر” مي كند. از پركردگي ها همچنين براي ترميم دندانهاي شكسته و دندانهايي كه در اثر سو استفاده ساييده شده اند استفاده مي شود.

چه مراحلي براي پر كردن دندان انجام مي شود؟ 

ابتدا دندانپزشك با بي حسي موضعي اطراف دندان را بي حس مي كند. در مرحله بعدي، يك مته، ابزار سايش هوا يا ليزر براي از بين بردن محل پوسيدگي دندان استفاده مي كند. انتخاب ابزار به سطح راحتي دندانپزشك، آموزش و سرمايه گذاري در تجهيزات خاص و همچنين محل و ميزان پوسيدگي بستگي دارد.

در مرحله بعد، دندانپزشك در طي فرآيند از بين بردن پوسيدگي، ناحيه را كاوش يا آزمايش مي كند تا تعيين كند كه آيا تمام پوسيدگي برداشته شده است يا خير.

پس از برطرف شدن پوسيدگي، دندانپزشك با تميز كردن حفره باكتري ها و بقايا، فضاي پر شدن را آماده مي كند . اگر پوسيدگي دندان نزديك ريشه باشد، دندانپزشك شما احتمالا ابتدا آستر ساخته شده از يونومر شيشه، كامپوزيت رزين يا مواد ديگر را براي محافظت از عصب قرار دهد. به طور كلي قبل از پر كردن دندان، داخل آن را خوب صيقل مي دهد.

پرهيز از عادت هاي بد

از اين عادتهاي بد بعد از لمينت دندان پر شده دوري كنيد

آيا مي دانيد اين عادت ها ممكن است به دندان هاي شما آسيب برساند؟

جويدن يخ

ورزش كردن بدون محافظ دهان

نوشيدن آب ميوه

خوردن ميان وعده مانند چيپس سيب زميني

نوشيدن شراب سفيد

چه نوع مواد پر كننده اي براي پر كردن دندان وجود دارد

امروزه، چندين ماده پر كننده دندان موجود است. دندانها را مي توان با طلا پر كرد. مواد چيني، آمالگام نقره (كه شامل جيوه مخلوط با نقره، قلع، روي و مس است) و يا مواد رنگ دندان، پلاستيك و شيشه به نام پر كننده هاي كامپوزيت رزين. محل و ميزان پوسيدگي، هزينه پركردن مواد، پوشش بيمه بيماران و توصيه دندانپزشك در تعيين نوع پركردگي كه به بهترين وجه نيازهاي شما را برطرف مي كند، كمك مي كند.

طلا

نقره

پركننده هاي كامپوزيت به رنگ دندان

ديگر پركننده ها

بيشتر بدانيم : ايمپلنت دندان