ایمپلنت دندان درست مانند دندان های طبیعی عمل می کنند و می توانند همانند دندان های طبیعی دچار آلودگی شوند. چنانچه عفونت دندان های ایمپلنت نادیده گرفته شود و به درستی مراقبت نشود ممکن است ناراحتی و بیماری های بسیاری را سبب گردد. پس در صورت مشاهده علائم عفونت می بایست فوراً به دندانپزشک مراجعه کرده و از پیشروی بیماری جلوگیری کرد

علائم عفونت ایمپلنت دندانی:

ویژگی های عفونت ایمپلنت دندانی مشابه بیماریهای لثه  ممکن می باشد و شامل یک یا چند مورد از علائم زیر می باشد:

• ایمپلنت سست یا لق

هر چه کیفیت مواد استفاده شده در ایمپلنت پایین باشد بیمار با مشکلات عفونتی بیشتری مواجه خواهد بود. اگر ایمپلنت سست و یا لق شده باشد به گونه ای که احساس شود هر آن احتمال افتادن ایمپلنت وجود دارد به احتمال خیلی زیاد آن دندان دچار عفونت شده و می بایست با مواد با کیفیت و بهتری جایگزین گردد.

بوی بد دهان و احساس طعم ناخوشایند

هنگامی که ایمپلنت های کم کیفیت دچار غفونت گردد بوی بسیار بدی ایجاد می کند و باعث نفس بد بو و احساس طعم ناخوشایند در دهان می شود. اگر بیمار طعم غذاها را به گونه ای دیگر حس می کند و یا مسواک زدن دندان ها سبب از بین رفتن بوی بد دهان فرد نمی شود احتمال وجود عفونت در ایمپلنت دندانی وجود دارد.

• دل دردهای دردناک

گاهی اوقات داشتن دل دردهای دردناک نیز می تواند به سبب عفونت ایمپلنت باشد.

• دشوار بودن جویدن

اگر دیگر علائم عفونت ایمپلنت دندانی دشوار بودن جویدن در هنگام غذا خوردن است که به علت تورم داخلی و یا درد ممکن است بیمار را اذیت کند.

• تب

اکثر عفونت های باکتریایی دهان با درد در ناحیه ایمپلنت و تب همراه هستند، زیرا زمانی که در بدن فرد باکتری وجود داشته باشد بدن سعی خواهد کرد تا با باکتری ها مبارزه کند.

• خونریزی هنگام مسواک زدن در اطراف ایمپلنت

اگر فرد متوجه شود که در دندان ها یا لثه و یا محل ایمپلنت خونریزی دارد، احتمالا با یک عفونت دهانی مواجه شده است. البته تمامی خونریزی ها به معنی وجود عفونت ایمپلنت دندانی نیست و بسیاری از افراد ممکن است گاهی دچار خونریزی های محدود در حین مسواک زدن در اطراف لثه ها و ناحیه ایمپلنت شوند اما در این مواقع جایی برای نگرانی نیست.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی اینویزلاین