برای اینکه بهترین خدمات دندانپزشکی (اعم از ارتودنسی دندان ، ایمپلنت دندان ، بریج دندان و ....) را دریافت کنیم انتخاب دندانپزشک به تنهایی کافی نبوده بلکه کلینیک و یا مطب دندانپزشکی نیز بسیار حائز اهمیت است. فاکتورهایی را که یک کلینیک یا مطب خوب باید داشته باشد عبارتند از:

شهرت: یکی از موارد انتخاب یک کلینیک خوب مشهور بودن آن است. امروز با وجود منابع آنلاین، وبسایت‌ها و گروه‌های مختلف می‌توانید از نظرات و تجربیات افراد مختلف را در مورد انتخاب یک مرکز دندانپزشکی خوب مطلع شوید.

مشاوره: یک کلینیک دندانپزشکی خوب همیشه پاسخگوی سوالات شما هستند. بنابراین ابتدا با کلینیک مورد نظر خود تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و سوالات مربوط را بپرسید.

ارجاعات: یکی از روش‌های موثر در یافتن یک کلینیک دندانپزشکی خوب سوال کردن از دوستان و آشنایان و افراد مورد اعتماد است.

معیارها: افراد مختلف معیارهای متفاوتی را در انتخاب کلینیک یا مطب مورد نظر خود دارند. بنابراین ابتدا معیارهای خود را تعیین کنید سپس به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی باشید.

دسترسی: در زمان انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب به مسافت و زمان انتظار برای دریافت خدمات را نیز در نظر بگیرید. (مثلا برای درمان ارتودنسی دندان به دلیل اینکه تا پایان دوره درمان باید به صورت دوره ای به دندانپزشک مراجعه کنید بهتر است یه دندانپزشک و کلینیک نزدیک به محل زندگیتون انتخاب کنید مثلا اگر ساکن کرج هستید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج باشید.)

تجهیزات: استفاده از روش‌های درمانی مدرن و تجهیزات به کار برده شده در کلینیک‌های دندانپزشکی یکی از فاکتورهای یک کلینیک خوب و موفق است

    دقت داشته باشید که دندانپزشکی، یکی از محل‌های انتقال عفونت بوده و یکی از پرخطرترین اعمال پزشکی جهت انتقال انواع ویروس‌های کشنده مانند ایدز و هپاتیت است. بنابراین مطب یا کلینیکی را که انتخاب می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و از استریلیزاسیون  مطب و یا کلینیک انتخابی خود مطمعن باشید.

 

هدف از رفتن به دندانپزشکی فرقی نمی‌کند که برای یک معاینه ساده، جرمگیری باشد و یا درمانهای تخصصی، باید با پرسنل درمان احساس راحتی کنید و به آنها اعتماد داشته باشید. یکی از موارد جدانشدنی سلامت روزمره ما دندانپزشک است بنابراین برای یافتن یک دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی خوب باید زمان و دقت لازم را برای یافتن و تحقیق بگذاریم