کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آرتمان از  تکنولوژی پیشرفته ، بهترین مواد مدرن در طیف گسترده ای از علوم دندان پزشکی برای ارائه مراقبت های جامع از دندان ارائه می دهد ،. ما همه چیزهایی را که لازم است برای رسیدن و حفظ زیبایی دهان و دندان و طرح لبخند خیره کننده ارائه دهیم.

یکی از موثرترین راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان، شناخت این است که چگونه آن را در اولین مراحل تشخیص آن، قبل از آن که فرصتی برای گسترش و آسیب جدی ایجاد کند.

مراحل پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی دندان در پنج مرحله اتفاق می افتد، هر کدام به طور پیوسته شدیدتر و مخرب تر می شوند.

پنج مرحله پوسیدگی دندان عبارتند از:

سینرالیزاسیون:

در این مرحله، بخش کوچکی از مینای دندان دندان به صورت demineralized خواهد شد که به عنوان یک نقطه سفید یا قهوه ای ظاهر می شود. ممکن است در صورتی که دندان آسیبدیده در این نقطه تشخیص داده شود ممکن است دندان را مجددا دود کرده و آسیب را معکوس کند.

فرسایش مینا: در این مرحله، عاج مینای دندان در معرض قرار می گیرد. این دنتین حاوی دهانه لوله های میکروسکوپی است که به کانال های ریشه در مراکز دندان منجر می شود. در داخل کانال ریشه، ماده ای به نام پالپ دندان وجود دارد که شامل اعصاب، رگ های خونی و مواد مغذی می شود. بنابراین حساسیت دندان امکان پذیر است. در این مرحله، در حال حاضر بسیاری از گزینه های درمان در دسترس است، از جمله پر کردن دندان رنگ، درج، تک و یا تاج، بسته به میزان پوسیدگی.

آسیب به دنتین: دنتین نسبت به مینای دندان آسیب پذیر می باشد، بنابراین باکتری باعث می شود که آن سریع تر شود. زمان این است که در این مرحله مهم است. اگر مراقبت از دندان ها به سرعت مورد نیاز است، ممکن است دندان را با پرکردن، تزریق، توری و یا تاج پوشش داده شود.

شکل گیری آبسه: اگر جراحی کانال ریشه در زمان مناسب انجام نشود، آبسه شکل می گیرد. عفونت سپس می تواند به شکم، لثه ها و دندانهای مجاور گسترش یابد. فقط مداخله حرفه ای باعث می شود که آسیب از گسترش در این نقطه متوقف شود.