مراقبت از لثه و دندان‌ها در تمامی مراحل زندگی از جمله در دوران بارداری امری مهم و ضروری است و شما نباید به این خاطر که باردار هستید، آن را نادیده بگیرید. برعکس چیزی که در بین مردم شایع است، حفظ سلامت دهان و دندان‌های شما در حین بارداری نیاز به مراقبت بیشتری دارد زیرا که در دوران بارداری شما بیشتر در خطر بیماری لثه، پوسیدگی دندان و مواردی این چنینی قرار دارید. چکاب‌های منظم دندانپزشکی بارداری بسیار مهم است و شما باید آن را جدی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دندانپزشکی بارداری با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

آیا در دوران بارداری میتوان به درمانپزشکی مراجعه کرد؟

بله! نه تنها در دوران بارداری شما می‌توانید به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه باید این کار را انجام دهید. معمولا در دوران بارداری مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان بیشتر میشود و اگر شما آنها را درمان نکنید، می‌تواند برای شما بسیار مضر باشد. سلامت دندان‏های شما تاثیر بسزایی در سلامت کلی بدن‌تان دارد و این می‌تواند تاثیر زیادی بر روی جنین داشته باشد.

آیا استفاده از بیهوشی در دوران بارداری خطرناک است؟

اگر شما در دوران بارداری برای درمانهای دندانپزشکی خود به بیهوشی نیاز داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید تا دردتان کمتر شود و آرام‌تر شوید. اما حتما دندانپزشکان را در مورد بارداری خود مطلع سازید تا بتواند سطح بیهوشی مناسبی را انتخاب کند.

آیا رادیوگرافی دندانپزشکی مضر است؟

یکی از شایع‌ترین نگرانیهای مردم که مراجعه به دندانپزشک را پرخطر می‌داند، همین رادیوگرافی و اشعه ایکس آن است. با این حال در رادیوگرافی مدرن دندانپزشکی، تابش اشعههای ایکس در دوز بسیار کمی بوده و آنقدری نیست که باعث عوارض جانبی در رشد جنین شود. با اینکه رادیوگرافی دندانپزشکی کاملا امن است اما بهتر است که در طول سه ماه اول از آن اجتناب کنید ولی اگر درد شدید و اورژانسی دارید، میتوانید از آن استفاده کنید.

آیا در دوران بارداری میتوانیم دندان‌مان را بکشیم؟

کشیدن دندان معمولا آخرین مرحلهای است که شما باید سمت آن بروید، همیشه سعی کنید دندان‏های خود را تا حدالامکان حفظ کنید. اما خوب اگر دندان‏ شما آسیب شدیدی خورده یا ضربه دیده است، بهتر است که آنها را بکشید زیرا سلامت دهان و دیگر دندانهای‌تان نیز ممکن است در معرض خطر قرار گیرد.

آیا سفید کردن دندان‏ها در دورهی بارداری امکانپذیر است؟

شما می‌توانید در طول دوران بارداری دندانهایتان را سفید کنید اما احتمالا دندانپزشک شما پیشنهاد خواهد کرد که درمانهای غیرضروری برای پس از تولد نگهدارید. بهتر است که از سفید کردن دندان‏ها و دیگر درمانهای زیبایی ( ایمپلنت دندان ، ونیر دندان ، لمینت دندان و...) در طول دوران بارداری اجتناب شود، زیرا ممکن است ژل سفیدکننده باعث ناراحتی و اعصابخوردی شما شود.