مدت زمان مورد نیاز برای ساخت لمینت دندان حدودا بین دو الی سه هفته متغیر است. در حالی که ساخت کامپوزیت های ونیر نیاز به صرف زمان طولانی نبوده و در اکثر موارد دندان پزشک به صورت یک روزه و در کلینیک دندانپزشکی خود، این کار را انجام می دهد. قالب گیری و ساخت ونیر کامپوزیت دندان در لابراتوار، به ندرت و تنها در برخی از موارد انجام می شود.

نیاز به تراش و قالب گیری:

برای نصب و کاشت لمینت های سرامیکی، سطح دندان ها تراش داده شده و لایه هایی از سطح دندان برداشته می شود. این کار به منظور ایجاد فضای کافی برای قرار دادن لمینت های سرامیکی، انجام می شود. همچنین در این روش، قالب گیری از دندان ها انجام شده و قالب ها برای ساخت به لابراتوار فرستاده می شوند. در حالی که برای کاشت کامپوزیت های ونیر، به ندرت تراشیدن دندان ها ضرورت می یابد و همچنین انجام این روش از اکثر موارد نیازی به قالب گیری و انجام کارها در لابراتوار ندارد.

نیاز به پایش و مراجعه های مکرر:

در صورت استفاده از کامپوزیت های ونیر، لازم است حدودا هر یک سال یک بار به دندان پزشک خود مراجعه کنید.(کلینیک دندانپزشکی جنت آباد از مراکز دندانپزشکی زیبایی مناسب برای انجام کارهای زیبایی است >)

امکان ترمیم در صورت آسیب دیدن و لب پر شدن: در صورتی که روکش دندانی شما از جنس لمینت سرامیکی باشد، در صورت آسیب دیدن ترمیم و یا تعویض آن امکان پذیر نخواهد بود.

میزان دوام مواد استفاده شده:

لمینت های سرامیکی تا بیست سال و کامپوزیت های ونیر حدودا ده سال، قابل استفاده خواهند بود.

مقاومت در برابر ضربه و فشار:

به علت تفاوت در جنس مواد به کار رفته، لمینت های چینی از استحکام بالاتری برخوردارند.