برخی از افراد هستند که شرایط ایمپلنت را ندارند و کاندید ایمپلنت گذاری دندان نیست. آن ها باید به  سایر روش های ایگزین دندان مانند پل (بریج دندان) یا پروتز دندان رو بیاورند. ادامه مقاله را بخوانید تا بدانید چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت دندان را ندارند.

1. افرادی که هنوز به طور کامل رشد نکرده اند

کاشت ایمپلنت محدودیت هایی دارد و هر شخصی در هر سن و سالی کاندید مناسب ایمپلنت دندان نیست. یکی از بدترین کاندیداها برای این عمل سن پایین است. یعنی زمانی که استخوان فک هنوز در حال رشد است و بزرگ میشود. در این شرایط هیچگاه بیمار در شرایط ایمپلنت دندان نیست و نباید این عمل را انجام دهد. هر زمان که استخوان از رشد باز ایستاد میتوان این عمل را در نظر گرفت.

2. زنان حامله

اگرچه جراحی ایمپلنت دندان ایمن است، اما توصیه می شود تا بعد از بارداری خود اقدام به اینکار نکنید. از آنجا که طی مراحل ایمپلنت دندان نیاز است چندین بار تحت اشعه ایکس قرار بگیرید قطعا انجام چنین کاری نه به نفع شما است و نه جنین داخل شکم شما. زیرا علاوه بر اشعه باید دارو هم مصرف کنید که این اصلا یعنی نهایت خطر و عوارض. بنابراین حتما صبر کنید تا دوره بارداری و شیردهی شما به اتمام برسد آنگاه جهت بررسی شرایط ایمپلنت دندان به متخصص مراجعه کنید.

3. افرادی که زیاد سیگار می کشند و الکل مینوشند

استعمال دخانیات، شانس موفقیت ایمپلنت را کاهش می دهد، زیرا بهبودی و دوره نقاهت کاشت  را به خطر می اندازد. نوشیدن بیش از حد الکل نیز برای سلامتی دهان و دندان شما مناسب نیست. زیرا به طور مشابه، اینکار نیز باعث شکست ایمپلنت میشود. برای  اینکه بتوانید کاندید ایمپلنت دندان باشید باید پیش  از انجام عمل آن را ترک کنید و بعد از عمل نیز سگار نکشید و مصرف الکل خود را مدیریت کنید.

4. ابتلاء به برخی بیماری های خاص

مبتلایان به بیماریهای مزمن زیر نیز نیمتوانند شرایط ایمپلنت دندان را داشته باشند مگر زیر نظر یک متخصص خوب و پیروی از دستورالعمل های خاص و ویژه:

دیابت

بیماری های بافت همبند

هموفیلی