لمینت دندان بازه­های قیمتی متفاوتی دارد؛ برای کاهش هزینه­ لمینت دندان، ابتدا باید به خوبی با لمینت آشنا شده و سپس به دنبال راهکارهای صرفه­جویی در هزینه­ باشید. به همین دلیل طور ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی ایده ال  خلاصه و کلی به نکات مهم مربوط به انواع لمینت دندان خواهیم پرداخت تا شما بتوانید از این طریق هزینه­های خود را کاهش دهید.

لمینت دندان چیست؟

امروزه افراد بیشتر از گذشته به زیبایی دندان­ها توجه دارند و بسیاری از افراد دوست دارند دندان­های بی­نقص و طرح لبخند زیبایی داشته باشند. از جمله بهترین روش­های داشتن طرح لبخند  زیبا، استفاده از لمینت دندان است. لمینت دندان یکی از خدمات حوزه­ی زیبایی دندانپزشکی و پروتزهای دندانی است. قرارگیری لمینت بر روی دندان، روشی بدون خطر و بدون درد بوده و به شکل روکش بر روی دندان­ها قرار می­ گیرد.

هزینه لمینت دندان

یکی از مهم­ترین دغدغه ­های افراد در این نوع درمان، هزینه لمینت دندان است که یکی از پارامترهای مهم در تصمیم­گیری افراد برای داشتن دندان­های خوش فرم و زیبا است. لمینت دندان به روش­های مختلف و با مواد مختلفی قابل انجام است. هزینه درمان در هر روش، بسته به نوع روش، کیفیت مواد استفاده شده و مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل پروسه درمان، متفاوت خواهد بود.

پارامترهای تأثیرگذار در قیمت لمینت دندان

برای اطلاع از هزینه دقیق لمینت، می­بایست دندانپزشک مربوطه، دندان­های شما را ویزیت کرده و با توجه به شرایط دندان­های شما، تعداد دندان­هایی که نیاز به لمینت دارند و همچنین بهترین روش لمینت برای دندان­های شما مشخص شود.

هزینه های جانبی لمینت دندان

هزینه­های جانبی لمینت دندان، جزء مواردی هستند، که معمولاً در قیمت­گذاری اولیه، کمتر مورد توجه هستند. ولی بهتر است قبل از شروع پروسه درمان، از این هزینه­ها نیز اطلاع داشته باشد. چراکه هزینه نهایی معمولاً بیشتر از پیش­بینی اولیه شما خواهد شد و شما باید به این موضوع توجه داشته باشید.

به عنوان نمونه، از شروع تراش دندان تا آماده شدن لمینت، فرد نیاز به یک روکش موقت دارد که باید هزینه آن را مد نظر داشته باشد. هزینه­ی نسخه­ی پزشک و هزینه مربوط به اسکن ایکس ری، از موارد دیگری است که پرداختی نهایی شما را افزایش خواهد داد.

هزینه ­های لمینت دندان مشمول خدمات بیمه می­شود؟

اگر به فکر کمک گرفتن از بیمه هستید، باید بدانید که تقریباً هیچ کدام از بیمه ها هزینه­ خدمات لمینت دندان را به عهده نمی­گیرند؛ چرا که لمینت جز خدمات زیبایی است. اما ممکن است طبق شرایطی و با نظر پزشک، چنانچه لمینت شما در راستای سلامت و بهداشت دندان شناسایی شود، درصدی از هزینه­ها توسط بیمه پوشش داده شود.