در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید تا با راه حل های اساسی برای اصلاح طرح لبخند آشنا شوید.

اصلاح طرح لبخند، به مجموعه اقدامات دندان پزشکی گفته می شود که بر روی دندان ها صورت می گیرند؛ تا عیب های آنها مثلا رنگ نا مناسب یا کجی و بهم ریختگی، و یا وجود فاصله بین دندان ها را اصلاح کنند، تا لبخند فرد در نهایت بی عیب و نقص به نظر برسد.

در گذشته برای اصلاح دندان ها، از روش روکش کردن استفاده می شد، این روش هم اکنون هم استفاده می شود؛ اما نکته قابل توجه در مورد آن این است که ظاهر خیلی زیبا و طبیعی ندارد و نیز ممکن است دوام آن خیلی هم زیاد نباشد.

روش بهتر نسبت به روکش کردن دندان ها، استفاده از ونیر کامپوزیت است، کامپوزیت ها طیف رنگی وسیعی دارند، به خوبی پالیش می خورند و پرداخت می شوند و نیز هزینه زیادی برای بیماران نخواهند داشت؛ اما در کنار چنین مزایایی، کامپوزیت ها ممکن است استحکام بالایی نداشته باشند و نیز به مرور دچار تغییر رنگ شوند.

استفاده از لمینت برای اصلاح طرح لبخند

در چند سال اخیر استفاده از لمینت ها، برای اصلاح طرح لبخند و داشتن یک لبخند زیبای هالیوودی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و رایج شده است. اما باید بدانید که لمینت دندان ها هم از گذشته تا کنون تغییراتی داشته اند و با به کار بردن لمینت های جدید، حداکثر تمرکز دندان پزشکان، روی بالابردن تطابق کار و ظاهر بسیار طبیعی است، به علاوه تلاش شده که برای تهیه لمینت ها، دندان ها حداقل تراش را بخورند تا بافت مینای آنها بیشتر حفظ شود.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارتودنسی دندان