برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی حامگی در این مقاله با دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج همراه باشید.

آیا انجام اقدامات ارتودنسی در دوران بارداری بی‌خطر است؟

اگر قرار است در چند ماه آینده فرزند جدیدی به دنیا بیاورید، زمان حاملگی کودک نباید از وضعیت دندان و لثه خود چشم‌پوشی کنید. هنگامی‌که باردار هستید، سطح هورمون‌های شما به‌شدت تغییر می‌کند که می‌تواند منجر به بوی بددهان، بزاق اضافی و لق شدن دندان‌های شما شود. اما آنچه بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند این است که شما می‌توانید درحالی‌که حامله هستید درمان ارتودنسی را ادامه دهید یا شروع کنید. برخی از مادران حامله ممکن است نگران تهیه تصاویر پزشکی از صورت و دهان آن‌ها هنگام بارداری باشند. اما اقدامات ارتودنسی دارای محافظتی است که می‌تواند روی شکم یک زن باردار قرار گیرد تا او و نوزادش در معرض اشعه قرار نگیرند.

آیا باید به متخصص ارتودنسی اطلاع دهید که باردار هستید؟

قبل از اینکه متخصص ارتودنسی بتواند برنامه‌ریزی برای درمان شما انجام دهد، آن‌ها باید بدانند آیا شما باردار هستید یا قصد دارید به‌زودی باردار شوید . به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که یک زن باردار وزن زیادی پیدا کند، اندازه صورت و دهان او تغییر می‌کند. وقتی این جابجایی اتفاق می‌افتد، یک متخصص بهداشت ارتودنسی می‌تواند یک قالب کاملاً جدید از دهان و دندان‌های او ایجاد کند. اگر باردار هستید و از بریس استفاده می‌کنید، ممکن است مجبور شوید بیشتر و به‌صورت مرتب به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا سیم‌های بریس شما تنظیم شود. این کار باید اتفاق بیفتد زیرا در این مدت وزن بدن شما در نوسان است.

چگونه می‌توانید زمان درمان ارتودنسی را کاهش دهید؟

اگر نگران مدت‌زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی خود هستید، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای سهولت کار شما و خانواده خود انجام دهید. هرروز دستگاه‌های ارتودنسی جدیدی به بازار می‌آیند که باعث کاهش زمان کلی درمان می‌شوند. در بسیاری از مراکز ارتودنسی از نرم‌افزارهای ساخت ارتودنسی نیز استفاده می‌شود. این نوع فناوری به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر دندان‌های خود را صاف کنید. کارکنان مطب ارتودنسی شما می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلی برای فرزند شما پیش نیاید. همچنین می‌توانید بازدیدهای خود را از متخصص زنان و زایمان در یک روز برنامه‌ریزی کنید.