لمینت دندان، یکی از پر طرفدارترین روش های زیبایی است که برای داشتن طرح لبخندی با دندان های سفید و درخشان یا به تعبیر امروزی «لبخند هالیوودی » در دنیای امروزی کاربرد زیادی دارد مورد استفاده قرار می گیرد و این امر باعث رونق علم دندان پزشکی در دهه های اخیر نیز گردیده است. امروزه لمینت دندان بدون تراش، جایگزین مناسبی نسبت به روش های قدیمی لمینت است که سلامت دندان در آن به خوبی حفظ می شود و نیازی به تراش دندان در آن وجود ندارد. در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید نا با کاربردهای لمینت دندان بدون تراش آشنا شوید.

لمینت دندان چیست و برای چه مواردی کاربرد دارد؟

باید بدانیم که لمینت دندان، یک جایگزین درمانی برای دندان های از دست رفته نیست، بلکه تنها برای زیبایی دندان کاربرد دارد.

لمینت دندان لایه ای است که برای هر دو فک بالا و پایین مورد استفاده است و با هدف برطرف کردن زردی دندان، فواصل دندانی، دندان لپ پر شده، ترک ها و شکستگی های دندانی، همچنین دندان هایی که تمایل به سمت زبان دارند و دیگر آسیب های دندانی به کار برده می شود تا ظاهر زیبایی به دندان داده شود.

انواع لمینت

لمینت ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • لمینت پرسلن
  • لمینت کامپوزیت
  • لومینرز تقسیم

لیمنت بدون تراش

لمینت بدون تراش که به «لومینیرز» نیز شناخته می شود، جدیدترین و بی خطرترین روش ترمیم در دندان پزشکی است که از نوعی از ونیرهای فوق نازک همانند لنزهای چشمی از جنس کریستال های نانو ساخته شده است که دارای ضخامتی در حدود دو دهم تا چهاردهم میلی‌متر است که بدون تراش دندان می توان آنها را برای دندان های جلویی نصب کرد.

دندانپزشک ابتدا، قالب کلی و دقیق از تمامی دندان ها می گیرد و آن را به لابراتوار می فرستد در مرحله ی دوم یک ماه بعد از قالب گیری لمینت را به مینای دندان می چسباند.

لمینت بدون تراش باید توسط دندانپزشکی ماهر انجام گیرد تا عیوب ظاهری دندان را به خوبی پوشش بدهد و دندان ظاهری طبیعی داشته باشد .لمینت بدون تراش برای کسانی که به دنبال زیبایی دندان در کنار حفظ سلامت دندان خود هستند روش بسیار مناسبی است.

بیشتر بدانیم : همه چیز در مورد ارنودنسی دندان