دندان های سالم لازمه یک زندگی روزمره است. استفاده از لمینت دندان از سرمایه ‌گذاری‌ هایی است که شما می توانید برای خودتان انجام دهید. به این فکر کنید که شما هر روز برای خوردن، آشامیدن، صحبت کردن، برقراری ارتباط از لبخند زدن گرفته تا ناراحتی از دهان و دندان خود استفاده می کنید. روکش یا همان لمینت دندان می تواند به شما در رسیدن به یک لبخند سالم و شاد کمک کند. از آنجا که قیمت کارهای دندانپزشکی کم نیست؛ بنابراین نیاز است که برای انجام لمینت هم از قیمت لمینت دندان به روز شده آگاه باشید تا بتوانید با توجه به بودجه خود برای آن برنامه ریزی کرده و اقدام نمایید. در ادامه این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید تا با قسمت روز لمینت دندان آشنا شوید

کاربردهای لمینت

اگر دندان های لکه دار، ترک خورده و یا شکسته شده دارید و یا بین دندان هایتان فاصله بیش از حد وجود دارد، لمینت دندان یکی از کارساز ترین روش ها برای درمان این موارد است. همچنین لمینت دندان جنبه زیبایی هم دارد. معمولاً لمینت ها از قطعات نازک پرسلن یا رزین هستند که برای دستیابی به شکل کلاسیک تر دندان های جلو و باقی دندان‌ های شما به کار می روند. اگر چه اکثر افراد فقط برای دندان های جلویی از آن ها استفاده می کنند؛ اما شما می توانید برای کل دندان هایتان هم از این روش استفاده کنید.

اگر اغلب موارد با وجود مشکلات گفته شده لبخند خود را پشت دستتان و یا زیر لب هایتان پنهان می کنید و یا به دلیل خجالت از ظاهر دندان تان لبخند نمی‌زنید، روکش ها می توانند به شما در این زمینه کمک کنند و باعث شوند که شما طرح لبخند زیبا تر و مطمئن تری داشته باشید.

قیمت لمینت دندان به روز چقدر است؟

هزینه لمینت دندان نسبت به پزشک متخصص، محل زندگی و مسائلی از این قبیل می تواند متفاوت باشد.

دو نوع لمینت داریم:

لمینت کامپوزیت

لمینت سرامیکی

قیمت لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر است. قیمت لمینت علاوه بر موارد گفته شده به مهارت پزشک و تجهیزات مورد استفاده برای نصب لمینت بر روی دندان های شما هم بستگی دارد.

روند سازگاری دندانها با لمینت پس از نصب

سازگاری شما با دندان های جدیدتان که لمینت شده و اندازه و شکل آنها تغییر کرده است، بین یک یا دو هفته زمان می برد. شما بعد از انجام روکش دندان دقیقاً باید مانند دندان های طبیعی تان از آن ها مراقبت کنید.