توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

ارتودنسی پیشگیرانه یکی از شاخه های دندانپزشکی به حساب می آید و علاوه بر اصلاح مشکلات عدم انسداد فک، به طور مساوی با مشکل عدم تقارن دندان و آرایش آن ها نیز سرو کار دارد. عدم استفاده از بریس در صورت بروز این مشکلات منجر به عوارض جدی می شود. ارتودنسی برای همه افراد مناسب است و با توجه به مدت زمان درمان متفاوت است. ارتودنسی انواع مختلفی از جمله ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و نامرئی دارد و از هر نوع متناسب با شرایط بیمار و تعیین شده توسط پزشک متخصص استفاده می شود.

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی است و هدف آن درمان ناهنجاری ها و مشکلات فک و دندان مانند بی نظمی در دندان ها یا انسداد فک ها است. همچنین در افزایش زیبایی صورت و بهتر شدن ویژگی های آن نقش دارد.

سن مناسب برای بریس ها

سن مشخص و مناسبی برای استفاده از ارتودنسی، نوع مشکل و تغییر شکل که مدت زمان مناسب را تعیین می کند، وجود ندارد؛ اما طبق توصیه انجمن دندانپزشکی آمریکا، مناسب ترین سن در حدود هفت سالگی است که دندان ها شروع به رویش می کنند. هرچه سن بیمار کمتر باشد، درمان آسان تر و کوتاه تر و نتایج بهتری خواهد داشت.

بهترین زمان برای درمان ارتودنسی  قبل از بلوغ است؛ زیرا می توان از مراحل بلوغ جسمی برای درمان تغییر شکل و مشکلات فک استفاده کرد و تغییر شکل قبل از بلوغ تشخیص داده نمی شود. بنابراین ممکن است جراحی تنها راه حل باشد. در مورد افرادی که از مشکلات بی نظمی و کاهش تعداد دندان رنج می برند، دوره درمان ممکن است تا 12 سال ادامه داشته باشد.

فرم های ارتودنسی

پرانتز ارتودنسی

آنها نوعی بریس هستند که مستقیما روی دندان ها قرار می گیرند و از نوع خاصی از چسب به منظور نصب آنها استفاده می شود و سپس آنها از طریق سیم به هم متصل می شوند و حلقه آن معمولا از آهن، پلاستیک یا سرامیک ساخته می شود.

سیم ابزار یا آرچ وایر

سیم ابزار اصلی در ارتودنسی است و برای اتصال پلاک فلزی به یکدیگر استفاده می شود. سیم به قوس فلزی و دندان ها فشار وارد می کند که به مرور زمان دندان ها را به جای طبیعی خود بازگرداند. این سیم ها در اندازه ها و مواد مختلفی تولید می شوند که مهمترین آن ها نیکل و تیتانیوم است.