یکی از موفقیت آمیز ترین روش های تبدیل دندان های مشکل دار، به دندان های مرتب و زیبا با طرح لبخند ی جذاب، لمینت دندان و روکش های دندانی است. ایجاد لبخند با استفاده از لمینت دندان یکی از پر درخواست ترین خدمات دندانپزشکی است. در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید تا به تمامی سوالات پیرامون این لمینت دندان پاسخ دهیم.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

طیف وسیعی از گزینه های مربوط به هزینه می تواند برای لمینت ‌دندان وجود داشته باشد که به موارد مختلفی بستگی دارد.

هزینه لمینت دندان در ایران چقدر است؟

هزینه روکش دندان یا لمینت دندان در ایران در مقایسه با قیمت جهانی آن کمتر است؛ بنابراین اگر تصمیم دارید که یک لمینت بر روی دندان خود نصب کنید، می توانید در ایران با قیمت پایین تر، اما با کیفیت بالا این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود هزینه لمینت دندان هایتان پایین ‌تر بیاید. استفاده از تبحر و تخصص پزشکان ایرانی در این زمینه بسیار مسمر ثمر است.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است

لمینت دندان کامپوزیتی و سرامیکی معمولا ماندگاری خوبی دارند؛ اما این بستگی به نحوه نگهداری افراد هم دارد. هر چقدر بهتر نگهداری شود طول عمرش هم بالاتر می رود. برای بالابردن طول عمر لمینت دندان باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • تا حد ممکن از نوشیدن و خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی اجتناب کنید
  • سیگار نکشید
  • از خوردن نوشیدنی های خیلی سرد و خیلی گرم دوری کنید
  • از خوردن یا شکستن مواد غذایی سفت و سخت مانند آجیل و ته دیگ خودداری کنید
  • مواد غذایی چسبنده مانند آدامس و شکلات های تافی و غیره استفاده نکنید
  • شکاندن پوست خشکبار مانند پسته و فندق با دندانتان خودداری کنید
  • به طور مرتب و روزانه از مسواک، دهانشویه، نخ دندان و مسواک بین دندانی استفاده کنید

قیمت یک مجموعه کامل از لمینت چقدر است؟

هزینه یک مجموعه لمینت کامل به تعداد دندان های هر فرد بسیار بستگی دارد. تعداد معمولی که برای لمینت کردن دندان استفاده می‌شود معمولاً شش دندان جلو هستند؛ اما شما می توانید برای دوازده دندان هم این کار را انجام دهید. به طور متوسط استفاده از لمینت دندان برای دندان های جلویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعی است که هر چه تعداد دندان هایی که لمینت می کنید بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می رود.