قیمت لمینت دندان به روز تحت تاثیر عوامل متفاوتی همچون محل کلینیک، رتبه علمی و تخصصی دندانپزشک و هزینه مواد اولیه است. مهم ترین عامل در تعیین هزینه لمینت دندان، نوع و جنس روکشی است که بر روی دندان ها نصب می شود. لمینت های دندان پس از چندین سال نیاز به ترمیم دارند.

موارد مهم برای انتخاب لمینت مناسب

از جمله مواردی که در هنگام انتخاب لمینت دندان باید به آن توجه داشت این است که اگر شما در سی سالگی برای نصب لمینت دندان اقدام کنید، نیاز خواهید داشت که شش بار دیگر روکش لمینت خود را عوض کنید. نکته حائز اهمیت این است که تعرفه ترمیم و تعویض روکش های دندان با هزینه اولیه یکسان است و مدت زمان ترمیم حدود دو جلسه است. بهترین راه برای کاهش هزینه های لمینت دندان مراقبت از دندان هاست تا آسیبی نبینند.

هزینه های لیمنت دندان

بیمار می تواند با توجه به طرح لبخند خود فقط شش دندان جلو را لمینت کند که در کاهش هزینه‌های لمینت‌ دندان بیمار بسیار موثر است. البته با توجه به تعرفه های بالای این نوع از لمینت های زیبایی، شما می توانید با استفاده از پرداخت اقساطی و یا عضویت در کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی هزینه های لمینت دندان را ماهانه پرداخت کنید.

تعرفه های جانبی لمینت دندان

در گذر زمان امکان دارد تغییراتی در لمینت دندان شما به وجود آید که باعث افزایش بیشتر هزینه های لمینت شما خواهد شد. هزینه ویزیت دندانپزشک، دستمزد و عکس از دندان ها از دیگر مبالغی است که می تواند به هزینه ارتودنسی شما اضافه شود. باید آگاه باشید که حدوداً هیچ کدام از بیمه‌ها هزینه های لمینت دندان را بر عهده نخواهد گرفت.

تاثیر میزان تراش دندان بر هزینه لمینت دندان

در لمینت های سرامیکی برعکس لمینت های قدیمی، دندان ها به میزان تراش بیشتری نیاز دارند. دندانپزشکان می تواند شکل و فرم لبخند را پیش از عمل برای شما با استفاده از نرم افزار ها نمایش دهند. در انتخاب نوع لمینت باید دقت شود؛ زیرا به هر میزانی که هزینه تراش دندان طولانی تر شود در نتیجه تعرفه لمینت دندان افزایش پیدا می کند و قیمت تمام شده لمینت دندان نیز افزایش پیدا می کند.

نازکی لمینت و اثر آن بر هزینه های جانبی

نازکی لمینت به اندازه یک ورق کاغذ است که از دندان ها حفاظت می کند و باعث زیبایی دندان و صورت می شود. هرچه نازکی لمینت دندان کمتر باشد، امکان شکستگی آنها بالا می رود و در نتیجه هزینه های تعمیر و یا جایگزینی آن نیز بیشتر می شود.