هزینه بلیچینگ دندان چقدر است و وابسته به چه شرایطی است؟ این روزها به همان اندازه که به سلامت دندان‌ها توجه می‌شود به زیبایی آن‌ها هم اهمیت داده می‌شود. بسیاری از مراجعین کلینیک‌های دندانپزشکی از زردی و تغییر رنگ دندان‌های خود شکایت می‌کنند. این تغییر رنگ ممکن است با مسواک زدن و روش‌های روشن کردن خانگی دندان‌ها، اصلاح و برطرف نشود. سفید کردن قطعی دندان‌ها یکی از درمان‌هایی است که توسط دندانپزشکان انجام می‌شود. یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌هایی که با درمان‌های دیگر اصلاح نمی‌شوند بلیچینگ دندان است. در این مقاله ضمن معرفی بلیچینگ دندان، هزینه‌های مربوط به انجام این کار را برای شما بیان می‌کنیم.

علت تغییر رنگ دندان‌ها چیست؟

مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان‌ها می‌تواند تا حد زیادی از تغییر رنگ دندان‌های شما پیشگیری کند. مواد غذایی که به طور روزانه استفاده می‌شوند تأثیرات مختلفی بر مینای دندان‌ها به جا می‌گذارند. ممکن است رنگ دانه‌های موجود در مواد غذایی به سطح دندان‌های شما بچسبند و رنگ دندان‌ها در دراز مدت تغییر دهند.

چه تغییر رنگ‌هایی با کمک بلیچینگ اصلاح می‌شوند؟

تغییر رنگ ناشی از مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها

تغییر رنگ ناشی از استفاده تنباکو و مشتقات تنباکو

تغییر رنگ دندان‌ها به دلیل افزایش سن

تغییر رنگ ناشی از آبسه یا کیست دهان و دندان

تغییر رنگ ناشی از مصرف بعضی از داروها

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ها یکی از روش‌هایی است که دندانپزشکان می‌توانند به کمک آن تغییر رنگ دندان‌ها را اصلاح کنند. اصلاح تغییر رنگ دندان‌ها از طریق از بین بردن و پاک کردن رنگ دانه‌هایی که بر سطح دندان‌ها چسبیده‌اند انجام می‌شود. با کمک بلیچینگ دندان‌ها می‌توان هر تغییر رنگی که در سطح دندان‌ها اتفاق افتاده است را اصلاح کرد.

توجه داشته باشید که تغییر رنگ روکش‌ دندان ، کامپوزیت و ایمپلنت، با کمک بلیچینگ اصلاح نمی‌شوند. در انجام روش بلیچینگ رنگدانه‌های اضافی موجود در سطح دندان‌ها با کمک اکسیژن پراکسید پر می‌شوند. بر خلاف تصور عامه بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها دو فرایند مختلف هستند. هر دو این روش‌ها در جهت سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شوند اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. سفید کردن دندان‌ها فرایندی بسیار ساده بوده که با کمک آن می‌توان لکه‌های موجود بر سطوح خارجی دندان‌ها را از بین برد.