بسیاری از افراد برای دریافت خدمات دندانپزشکی از جمله لمینت دندان، به کشورهای مختلف که هزینه پایین‌تری برایشان دارد سفر می‌کنند. باید بدانید که انجام تمام امور دندانپزشکی مانند لمینت دندان در تهران پایتخت کشور ایران، بسیار ارزان‌تر از سایر شهرها و کشورهای دنیا است. همچنین سالیانه افراد بسیار زیادی برای گرفتن خدمات امور دندانپزشکی خود به کشور ایران سفر می‌کنند. باید گفت که قیمت لمینت دندان در تهران در کنار تخصص بالای ارتودنتیست‌های ایرانی، هزینه پایین‌تری هم دارد. در ادامه این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید تا با جزییات مربوط به لمینت دندان آشنا شوید.

لمینت دندان چیست

نوعی از روکش دندان است که از جنس پرسلن یا چینی هستند و برای از بین بردن برخی از مشکلات دندان که بیشتر جنبه زیبایی دارد استفاده می‌شود و روی دندان اصلی قرار می‌گیرد. همچنین از لمینت دندان برای برطرف کردن مواردی از جمله کوتاه یا بلند بودن برخی از دندان‌ها، داشتن لکه‌های قهوه‌ای و سیاه بر روی دندان‌ها، رفع ترک خوردگی و شکستگی دندان‌ها، زرد شدن دندان‌ها، نامرتب بودن دندان‌ها استفاده می‌کنند.

روش‌های مختلف لمینت دندان در تهران

در حال حاضر برای ساخت روکش‌های دندانی مانند لمینت از دو روش استفاده می‌شود.

  • فن‌های غیر مستقیم
  • فن‌های مستقیم

مراحل نصب لمینت دندان

همانطور که گفتیم لمینت دندان از یک لایه سرامیکی نازک ساخته شده است که جایگزین مینای دندان اصلی می‌شوند. برای استفاده از لمینت باید 1 الی 2 میلی‌متر از مینای روی دندان تراشیده شود این تراشیدن برای ایجاد فضای لازم برای قرار گرفتن لمینت بر روی دندان باید انجام شود.

با این روش همیشه ظاهر بهتری نسبت به قبل خواهید داشت. پیوند بین روکش لمینت دندان باید در قسمت مینای دندان صورت بگیرد نه در قسمت تاج دندان. سال‌هاست که ثابت شده است که تاج‌ها بهترین چسبندگی را به ما نمی‌دهد. این پیوند که کمال زیبایی را برای بیمار به همراه دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. یک روکش از نوع مستقیم یا رزین به نور حساس است و اگر دندان‌های زرد دارید باید قبل از نصب بر روی دندان، ابتدا یک مرحله سفید کردن دندان انجام شود و پس از آن لمینت رزین کامپوزیت روی دندان شما نصب شود. همچنین قیمت لمینت کامپوزیت دندان در تهران پایین‌تر از قیمت سرامیکی آن است و مقاومت کمتری هم نسبت به نوع سرامیکی دارد.

مزایای استفاده از لمینت دندان در تهران

  • ظاهر طبیعی دندان‌ها را حفظ می‌کند.
  • زیبایی دندان‌ها را چند برابر می‌کند.
  • لث ها لمینت ها را به خوبی تحمل می‌کنند و با آن سازگاری دارند.
  • دستیابی به مقاومت در برابر لکه
  • مطابقت رنگ دندان‌های موجود با لمینت آسان است.
  • جایگزین تاج‌ها با حداقل تراشیدن دندان
  • زیبایی بیشتر نسبت به تاج‌ها