لمینت لایه ای نازک از مواد است که متناسب با فرم و ویژگی های هر فرد ساخته و به دندان ها چسبانده می شود. لمینت ها اغلب اوقات با رنگ های طبیعی ساخته می شوند که تقریباً شبیه به رنگ دندان است و در بخش جلوی دندان ها استفاده می شود تا سبب زیباتر شدن طرح لبخند شوند.

لمینت دندان نیز همانند دندان طبیعی قادرند نور را بازتاب کنند. درخشندگی آنها نیز همانند دندان طبیعی است. برای اینکه ظاهر لمینت تا حد زیادی مطابق دندان ها باشد باید فاکتورهایی مثل اندازه، رنگ، طول، تراز بودن و شفافیت لمینت در نظر گرفته شوند.

  • کاربرد لمینت سرامیکی
  • یک یا چند دندان زرد شده باشد.
  • دندان ها لب پر و یا شکسته باشند.
  • دندان ها کج باشند.
  • یک یا چند دندان کوتاه تر از بقیه باشند.

بیشتر بدانیم : ایمپلنت دندان

در تمام موارد گفته شده می توان بدون عمل جراحی و با استفاده از لمینت سرامیکی آنها را اصلاح کرد. و آنها را با بقیه دندان ها، هم تراز کرد. اگر فاصله بین دندان ها نیز موجب آزار شماست بدون استفاده از براکت و با کمک لمینت سرامیکی می توان آن را درمان کرد.

اگر تنها یکی از دندان ها دچار مشکل بوده و نیاز به اصلاح داشته باشد در این صورت برای متناسب کردن آن با بقیه دندان ها می توان از لمینت سرامیکی استفاده نمود. لمینت راهکاری مناسب برای بهبود ظاهر و زیباسازی دندان ها است. لمینت های سرامیکی راحت و سریع روی دندان نصب شده و هر گونه عیب و نقص دندان ها را رفع می کنند.

لمینت از پیشرفت های چشمگیر در حوزه دندانپزشکی زیبایی است و به بیماران کمک می کند تا مشکلات دندانی خود را برطرف کنند. با لمینت می توان دندان های پیشین را زیباتر و جذاب تر نمود.