توضیحات دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران درباره ارتودنسی لینگوال :

اصطلاح  لینگوال یا (مخفی) در ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی معمولی استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. در حالی که بریس‌های معمولی یا سنتی در ارتودنسی ثابت، بر روی سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. وقتی که بریس‌ها بر روی سطح داخلی دندان‌ها قرار داشته باشند، از نظر ظاهری عملاً حالت مخفی داشته و امکان درمان ارتودنسی بدون ایجاد هیچ‌گونه اشکالی در زیبایی و وضعیت ظاهری چهره را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

مخفی بودن بریس ارتودنسی

از  مزایای ارتودنسی لینگوال آن است که شما می‌توانید مدت زمان ارتودنسی را بدون آنکه کسی متوجه شود، به پایان برسانید. اگر شما هم با گذاشتن سیم و اتصالات در دهان خود و نمایان بودن آن در دید دیگران مشکل دارید، پس ارتودنسی لینگوال می‌تواند بهترین روش برای شما باشد. بریس‌های مدل STB social 6 یکی از انواع جدید بریس‌های لینگوال هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به طور کامل در پشت دندان‌ها مخفی باشند.

سرعت بالا

بریس‌های لینگوال به یک سیستم “خودتنظیم شونده” (سِلف لایگیت) مخصوص مجهز هستند که سرعت کار درمان ارتودنسی را خیلی بالاتر می‌برند و برای افرادی که می‌خواهند سریع‌تر و در عرض کمتر از 6 هفته به نتیجه برسند، گزینه بسیار خوبی هستند. البته برای استفاده از آن ها بهتر است که بیشتر با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید.

راحت بودن

بریس‌های لینگوال به عنوان یکی از راحت‌ترین روش‌های ارتودنسی شناخته می‌شوند. سیستم سلف لایتگیت (خودتنظیمی) که برای این بریس‌ها تعبیه شده است، به سیم‌کشی‌های روی دندان امکان می‌دهد که بدون آنکه نیازی به کشیدن و سفت کردن به صورت دستی داشته باشند، خودشان به صورت خودکار حرکت کرده و سفت‌تر شوند. بنابراین در طول دوره ارتودنسی، یک نیروی ملایم و مستمر بر روی دندان‌ها وارد می‌شود و کار صاف کردن دندان‌ها را به راحتی انجام می‌دهد. به این ترتیب نیاز شما به مراجعات مکرر به دندانپزشک در طول دوره درمان نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.