قدمت ایمپلنت‌ها

کاشت ایمپلنت دندان بیش از 40 سال است که به عنوان جایگزین دندان های از دست رفته بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده. نتایج کاشت ایمپلنت اغلب زیباتر، کاربردی تر و موثرتر از روش های جایگزین دیگری مثل دندان مصنوعی و یا پروتزهای دندانی متحرک و ثابت بوده و هست. در حقیقت، میزان موفقیت ایمپلنت دندانی در مقایسه با رقیبانش که پروتز دندان ثابت و متحرک و یا بریج دندان  است بیشتر است. اما حتی با این وجود، بسیاری از افراد حاظر نیستند برای پر کردن جاهای خالی دندانی از ایمپلنت ها استفاده کنند. زیرا فرآیند ایمپلنت گذاری روندی نسبتا طولانی دارد و نیازمند اقدامات دندانپزشکی و مراجعات زیادی است

مزایای ایمپلنت فوری برای دندانپزشکان و بیماران

قرار دادن یا بارگذاری فوری یک ایمپلنت تنها برای بیمار به صرفه و مناسب نیست، این فرآیند برای دندانپزشکان نیز بهتر است و به نظر میرسد این عمل یک نتیجه دو سر برد برای هر دو نفر است. برخی از ایمپلنت فوری برای بیمار عبارت است:

·         طول درمان کوتاهتر است: در روش سنتی کاشت ایمپلنت، معمولا دندانپزشک صبر میکند تا جای خالی دندان پر شود و لثه به طور کامل بهبود پیدا کند. بعد از اینکه جای خالی پر شد، جراح با کمک دریل دندانپزشکی استخوان فک را سوراخ میکند تا جا برای ایمپلنت باز شود. پایه ایمپلنت گذاشته میشود و بعد از چند ماه که استخوان فک پیچ و پایه ایمپلنت را احاطه کرد یا به اصطلاح پیج به استخوان فک جوش خورد، بخش های دیگر ایمپلنت گذاشته میشوند.

·         نتایج بهتر و ظاهری بهتر دارد: عوارض در این عمل به حداقل میرسد و نتایج در دراز مدت بهتر از سایر روش های جایگزینی دندان است.

·         رضایتمندی بیمار با این روش بالا است: وقتی بیمار فقط باید یک عمل را انجام دهد، سریعتر به نتایج مد نظر خود میرسند بنابراین راضی تر خواهند بود.

·         عوارض ایمپلنت فوری بسیار اندک است

مواردی که باید قبل از قرار دادن ایمپلنت فوری مورد بررسی قرار گیرند

·         انتخاب دقیق بیمار: هر بیماری نمیتواند کاندید مناسبی برای این عمل باشد

·         کیفیت و کمیت استخوان: استخوان باید از شرایط خوبی برخوردار باشد برای مثال باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و تراکم بافت استخوانی خوب باشد. کسانی که پوکی استخوان فک دارند احتمالا باید به روش های دیگری ایمپلنت بگذارند.

·         وضعیت سلامتی فیزیکی و روانی اولیه بیمار باید مناسب باشد

·         قبل از درمان باید تمام توصیه ها و برنامه ریزی ها صورت بگیرد

·         ایمپلنت باید در محل دقیق بدون هیچ تغییر موقعیتی کاشته شود.

·         بیمار نیز باید به طور کامل تا جوش خوردن ایمپلنت مراقب باشد و به توصیه های جراح عمل کند

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی زیبایی(بلیچینگ دندان، کامپوزیت و لمینت دندان و...) می توانی به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده ال مرجعه کنید.