امروزه دندانپزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار است که برخی از جوانان علاقه‌مند به خواندن این رشته پزشکی هستند. کار یک دندان‌پزشک ترمیم دندان است. دندانپزشکی خود به شاخه‌های مختلفی ازجمله ترمیم و زیبایی دندان ( اصلاح طرح لبخند ، لمینت دندان ، ایمپلنت دندان و....) ، ارتودنسی دندان ، دندانپزشکی کودکان و.... تقسیم‌بندی می‌شود. ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد قصد داریم چندین روش طبیعی که برای  سلامتی دهان و دندان شما مناسب است را برای شما بیان بکنیم و دیگر نیازی به مراجعه به دندان‌پزشک نداشته باشیم.

اسید فیتیک یک ماده مسدودکننده مواد معدنی و مهارکننده آنزیم است و در غلات، مغزها و دانه‌ها یافت می‌شود و دلیل خطر بالای این ترکیب عدم استفاده از روش‌های قدیمی یا سنتی پخت‌وپز هنگام تهیه حبوبات برای وعده‌های غذایی ما است، زیرا دانه‌های حبوبات باید قبل از پخته شدن تخمیر شوند که این امر اسید فیتیک را از بین می‌برد.

اسید فیتیک باعث عدم تعادل در سطح مواد معدنی می‌شود و بدن را کاملاً تحت تأثیر قرار می‌دهد، به دلیل ارتباط آن با 80٪ فسفر موجود در حبوبات باعث پوکی استخوان می‌شود، بنابراین علاوه بر ارتباط با سایر مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و روی که از مهم‌ترین عناصر اسکلت بدن (استخوان و دندان) هستند، از جذب آن در بدن جلوگیری می‌کند.

از محصولات لبنی و غذاهای غنی از مواد مغذی استفاده کنید

خوردن لبنیات به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند کلسیم، ویتامین K2، ویتامین D3، منیزیم، فسفر و ویتامین‌های محلول در چربی، به جریان مایعات سالم و سرشار از مواد معدنی کمک می‌کند و باعث سلامتی دهان می‌شود. نوشیدن شیر بز و خوردن پنیر و کره آلی توصیه می‌شود تا بیشترین سود را ببرید.

غذاهای غنی از مواد مغذی

در مورد غذاهای غنی از مواد مغذی، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی محلول در چربی هستند که می‌توانید مواد مغذی موردنیاز بدن را از مواد غذایی زیر به دست آورید:

غذاهای حیوانی مانند گوشت، آبگوشت، ماهی و تخم‌مرغ.

سبزیجات خام، پخته و سبز.

شیر و محصولات لبنی.

میوه.

در مواقعی که تابش خورشید برای شما مضر نیست تا حد ممکن در معرض آفتاب قرار بگیرید.

غذاهای غنی از چربی‌های سالم مانند نارگیل، آووکادو، زیتون، روغن کبد ماهی و غلات.

آجیل و دانه‌ها.

از مصرف غذاهای آماده، بسته‌بندی‌شده و فست فود خودداری کنید.

از خمیردندان غنی‌شده با مواد معدنی استفاده کنید

خمیردندان‌های غنی‌شده با فلوراید به شکل‌گیری شدید دندان کمک می‌کنند.

دهان را با روغن بشویید