از آن جا که دندان ها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند، بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر این بهداشت بخوبی رعایت نشود، ترمیم دندان با مشکل مواجه شده و روند آنرا دشوارتر می شود. همچنین دندان های جلو بیش از بقیه دندان ها در معرض تروما، شکستگی و لب پر شدن قرار دارند. هر گونه ضربه، مصرف مواد غذایی سخت مثل یخ و … می تواند موجب آسیب به آنها شود. دندان های جلو همچنین تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند دارد. به همین دلیل ترمیم و زیبایی دندان جلو بسیار حائز اهمیت است. انتخاب روش درمان به میزان شکستگی آن بستگی دارد.

کامپوزیت برای ترمیم دندان های جلو

کامپوزیت دندان که از بهترین و مناسب ترین روش ها برای ترمیم و اصلاح شکستگی دندان است می تواند روش مناسبی برای ترمیم دندان های جلو باشد. در صورتی که آسیب به دندان جلو جزئی باشد، می توان از روکش برای ترمیم  استفاده کرد. اگر صدمات وارده به دندان سبب تحلیل تاج دندان شده باشد با تاج گذاشتن روی دندان براحتی می توان شکل و فرم آنرا اصلاح کرد. اگر فرم ظاهری دندان مناسب نباشد از روش تاج گذاشتن روی دندان استفاده می شود. مینا کاری هم از روش های ترمیم است که از روشهای بسیار سریع بوده و هیچ دردی نیز ایجاد نمی کند.

روکش کردن

همه افراد در طول روز چندیدن بار قهوه و چای مصرف می کنند که این مواد به مرور موجب زرد شدگی و کدر شدن دندان ها می شود؛ از اینرو افراد زیادی برای ترمیم دندان های جلو و سفید و زیبا کردن آن ها به دندانپزشکی مراجعه می کنند. در این حالت اکثراً از روکش دندان برای رفع این مشکل استفاده می شود. از دیگر روش های ترمیم برای زیبایی دندان ها می توان از ارتودنسی، لمینت دندان ، ایمپلنت و جرم گیری نام برد که هر کدام از آنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

ترمیم پوسیدگی دندان های جلو

اگر پوسیدگی دندان جدی گرفته نشود، دندان به مرور زمان تخریب شده و ریشه و عصب دندان را درگیر می کند. از اینرو ترمیم دندان نیز با مشکل روبرو شده و روند ترمیم نیز پیچیده تر می شود. اغلب دندانپزشکان کامپوزیت را برای ترمیم دندان های جلو، توصیه می کنند؛ چون این روش در مقایسه با روش های دیگر عوارض کمتری دارد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موضوع مهمی است و اگر رعایت نشود پوسیدگی های عمیقی را بوجود آورده و ترمیم دندان را دشوار می سازد. زیبایی دندان های ردیف جلو تأثیر زیادی در زیبایی چهره می گذارد.

اصلاح فرم و میزان کردن دندان ها

همچنین اصلاح شکل و میزان نمودن دندان ها می تواند جایگزین مناسبی برای ارتودنسی باشد. با استفاده از این روش ساده می توان دندان ها را مرتب کرده و بی نظمی آنها را برطرف نمود. این فرآیند می تواند برای افرادی که خواستار تغییرات جزئی هستند مناسب باشد. این روش برای کسانی که دندانشان کمی کج و نامرتب است پیشنهاد می شود. همچنین اگر یک سمت دندان بیشتر از طرف دیگر دندان جلو آمده باشد از تراش برای رفع آن می توان استفاده کرد.