زمانی که دستگاه‌های ارتودنسی بعد از چند ماه از دهان خارج می‌شود ناهنجاری به طورکامل درمان می‌شود، یکی از بهترین لحظات زندگی بیمار است؛ چرا که ناهنجاری دهان و دندانش رفع شده و طرح لبخند بسیار جذاب و دل‌نشین تری پیدا کرده است. البته پس از برداشتن براکت‌ها و بریس های ارتودنسی، یک مشکل اساسی پیش می‌آید و آن هم این است که دندان‌ها تغییر رنگ داده و جای بریس ها بر روی دندان‌ها مانده و لکه و تیره شده است. به‌راستی دلیل این تغییر رنگ و لک شدن‌ها پس از برداشتن دستگاه ارتودنسی چیست؟

آیا امکان از بین بردن این لک‌ها و تیرگی‌ها پس از انجام کامل ارتودنسی وجود دارد؟ چطور باید آن‌ها را برطرف کرد؟ ما در این مقاله از کلینیک ترمیم و زیبایی دندان آرتمان سعی داریم به (سفید کردن دندان) بلیچینگ بعد از ارتودنسی بپردازیم.

بیشتر بدانید : بستن فاصله بین دندان ها

بلیچینگ دندان پس از ارتودنسی

به سفید کردن دندان و از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های دندان بلیچینگ می گویند و بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی عبارت است از سفید کردن و از بین بردن لک‌هایی که در زمان استفاده از براکت و بریس های ارتودنسی به وجود آمده‌اند.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

برای سفید کردن و از بین بردن لکه‌ها و تیرگی‌های دندان‌ها بعد از ارتودنسی راه‌های گوناگونی وجود دارد که عبارت‌اند از:

۱. بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

در این روش ابتدا با استفاده از مواد خاصی، از لثه‌ها و دهان محافظت می‌شود و بعد از آن ماده مخصوص بلیچینگ با غلظت بالا روی دندان‌ها گذاشته می‌شود و فرآیند بلیچینگ دندان شروع می‌شود.

۲. بلیچینگ دندان در خانه

در این روش ابتدا از فک و دندان شما قالب گیری به عمل می‌آید و سپس یک جفت‌تری شفاف به شما داده می‌شود که به میزان موادی که لازم است روی دندان شما بماند تا شفاف و سفید شود، بین دندان و تری فضای لازم تعبیه شده و بعد از آن ماده سفید کننده را به شما تحویل می‌دهد تا طبق دستورات لازم در خانه مورد استفاده قرار دهید.

۳. بلیچینگ دندان با استفاده از طب سنتی و گیاهی

در طب سنتی و گیاهی درمان‌های مؤثری برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که ما در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.