اگر می‌خواهید دندان های از دست رفته و آسیب دیده خودتان را جایگزین کنید، کاشت دندان یک روش عالی برای این کار است. ایمپلنت های دندان، طبیعی ترین گزینه ترمیم دندان هستند و برخلاف پروتز های مصنوعی نیازی نیست که در هنگام تمیز کردن و ضدعفونی دهان آن ها را از داخل دهانتان دربیاورید. با نصب آن ها هنوز هم می توانید غذاهای مورد علاقه خود را بخورید. اما با همه این خوبی های قیمت ایمپلنت دندان چه حدود است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ایمپلنت دندان در ادامه با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

کاشت دندان چیست

کاشت دندان در واقع ریشه های تیتانیومی است که در استخوان فک شما و در زیر لثه ها قرار می گیرد و کاشته می شود. دندانپزشکان یک پایه محکم برای قرار دادن تاج بر روی لثه و استخوان فک شما ایجاد می کنند و پس از آن تاج را روی آن نصب می کنند.

 

مقایسه دندان طبیعی و ایمپلنت دندان

دندان های جایگزین از طریق ایمپلنت دندان ، متناسب با دندان های طبیعی شما ساخته می شوند. در واقع ایمپلنت ها ظاهری مانند دندان های طبیعی تان را دارند و بسیار سخت است که کسی متوجه شود که شما کاشت دندان انجام دادید. با این حال کاشت دندان می‌تواند برای هر فردی گزینه مناسبی نیست.

بیشتر بدانید :

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت های دندانی بسیار زیاد است به همین دلیل است که یک گزینه بسیار محبوب تبدیل شده است. این مزایا عبارت اند از:

 

آن ها مانند دندان های طبیعی شما هستند.

آن ها دائمی هستند؛ زیرا در استخوان شما محکم می شوند.

آن ها به شما امکان گفتار مناسب را می دهند؛ زیرا مانند دندان مصنوعی به اطراف دهان نمی لغزند.

آن ها راحت هستند به این دلیل که تا استخوان فک تان رفته و سفت شده اند و غیر قابل حرکت هستند.

دندان مصنوعی خوردن غذاهای خاص را دشوار می کند؛ اما ایمپلنت دندان باعث می شود که شما بتوانید هر غذایی که دوست دارید بخورید.

اعتماد به نفس شما توسط این کاشت بازیابی می شود؛ زیرا سلامت دهان و دندان تان بهبود می‌یابد و لبخندتان زیبا خواهد شد.

ایمپلنت های دندانی با دوام هستند و با مراقبت و نگهداری مناسب، یک عمر دوام می آورند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است

قیمت و هزینه ایمپلنت دندان وابسته به عوامل مختلفی از جمله نوع پوشش دندان شما و تعداد کاشت مورد نیاز برای کاشت دندان شما می تواند متفاوت باشد. دندانپزشک شما قبل از اقدام به انجام ایمپلنت دندان در مورد تمام قیمت های آن با شما صحبت خواهد کرد.