اگر به تازگی دندان خود را از دست داده اید و یا چندین سال است که یک یا چند دندان (مخصوصا در جلو دهان) ندارید حتما ظاهر صورت و زیبایی لبخندتان تغییر پیدا کرده است. زیرا دندان ها مهمترین نقش را در زیبایی طرح لبخند و چهره شما ایفا میکنند. از دست رفتن دندان هچنین میتواند سلامتی دهان و دندان و کیفیت زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، از دست دادن دندان می تواند خوردن غذاهای مورد علاقه تان را دشوار کرده یا با اعتماد به نفسی که پیشتر حین صحبت کردن داشتید را اکنون ندارید. یکی از روش های جایگزینی دندان ها از دست رفته بریج دندان است. ادامه مقاله را بخوانید تا با فواید و مزایای بریج دندان بیشتر آشنا شوید.

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یک روش جایگزین دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

بریج دندانی چگونه جای خالی را پر میکند؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک پل دندانپزشکی شکاف و فاصله ای که بین دو دندان وجود دارد را میبندد و به مانند پلی بین دو دندان عمل میکند. به دلیل اینکه این دندان های مصنوعی نوعی رابط بین دندانی و پر کننده جای خالی هستند به آن ها بریج میگویند. (بریج در انگلیسی یعنی پل به همین دلیل ما در فارسی به آن ها پل های دندانی هم میگوییم.)

بریج دندانی شامل یک یا چند دندان مصنوعی است که به هم متصل شده و در جای خالی دندانی که دیگر وجود ندارد قرار میگیرد. پل ها معمولا به دندان های مجاور متصل میشوند (از پشت) یا اینکه بر روی ایمپلنت ها دندانی سوار میشوند.

بیشتر بدانید : پوسیدگی دندان

آشنایی با مزایای بریج دندانی

ادامه مقاله را بخوانید تا با 5 تا از فواید و مزایای بریج دندانی آشنا شوید.

لبخند شما را ترمیم کرده و به افزایش سلامتی دهان و دهان کمک میکند (قابل توجه ترین فواید بریج دندان)

به شما کمک میکند همچنان غذاهای مورد علاقه خودتان را بخورید

به بهبود گفتار یا وضوح صحبت کردن شما کمک میکند (از بهترین فواید بریج دندان)

به حفظ سلامتی بافت استخوانی فک کمک میکند.

هزینه های شما را کاهش میدهد