معیارهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن آن ها اقدام به پیدا کردن یک دندانپزشک زیبایی دندان کنید. برخی از مراجعین برای پیدا کردن دندانپزشک مد نظرشان تنها هزینه‌ها را در نظر می‌گیرند و متخصصی را پیدا می‌کنند که حداقلِ هزینه را از آن‌ها دریافت کند اما احتیاط کنید! زیرا معیارهای زیادی برای انتخاب یک دندانپزشک ترمیمی خوب وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا؟

معیارهای انتخاب یک متخصص و دندانپزشک ترمیمی خوب

از تجربه دیگران استفاده کنید

به دلیل استقبال گسترده مردم از دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان این روزها اغلب افراد با انواع پروسه‌های زیبایی دندان مانند لمینت دندان، بلیچینگ دندان، جراحی زیبایی لثه و … آشنا هستند و چه بسا دست کم یکی از این پروسه‌ها را انجام داده باشند. از تجربه این افراد استفاده کنید و ببینید که آیا متخصص آن‌ها یک دندانپزشک ترمیمی خوب بوده یا خیر.

تخصص و اعتبار دندانپزشک را در نظر بگیرید

به یاد داشته باشید، هر دندانپزشکی حتی یک متخصص ارتودنسی دندان می‌تواند خود را یک دندانپزشک ترمیمی خوب بنامد. یعنی پروسه‌های ترمیم و زیبایی دندان را هر دندانپزشکی می‌تواند انجام دهد اما هر کسی که پروسه‌های زیبایی دندان انجام می‌دهد لزوما بهترین و قابل اعتماد نیست. دندانپزشکی که چندین سال تجربه موفق دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان را دارد یا دوره‌های تخصصی آن را گذرانده است می‌تواند گزینه بهتری برای مراجعه کردن باشد. این متخصصان در پروسه ها و امورات زیر تجربه، مهارت و تخصصی کافی دارند:

نصب انواع روکش دندان

نصب انواع ونیر دندان شامل لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و …

ترمیم درجات مختلف پوسیدگی دندان به بهترین شکل ممکن با بهترین مواد

انجام بلیچینگ دندان با همه روش های موجود

اسکیلینگ جرم گیری دندان

روت پلنینگ

نصب ایمپلنت دندان، بریج، دندان مصنوعی

تراشیدن دندان یا اناملوپلاستی

پالیش دندان

و ….

از میزان تجربه و سابقه کاری دندانپزشک مطلع شوید

علاوه بر آموزش‌های آکادمیک، مهارت و تجربه دندانپزشک زیبایی و ترمیم دندان بسیار مهم است. از آنجا که انجام پروسه‌های ترمیم دندان می‌تواند روی زیبایی لبخند و چهره شما تاثیر بگذارد، بنابراین باید با نهایت دقت و توجه انجام داده شود. هرچه تجربه دندانپزشک بیشتر باشد و تعداد دندان‌هایی که ترمیم کرده زیاد باشد، قطعا می‌توانید با اطمینان زیر دست او قرار گرفته و یک ترمیم خوب داشته باشید. یک متخصص ترمیمی دندان که تلاش می‌کند در زمینه خود بهترین باشد، حجم قابل توجهی از بیماران را برای درمان‌های زیبایی و ترمیمی دندان مشاهده می‌کند.

مطمئن شوید که شما در مطب متخصص راحت هستید

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب دندانپزشک ترمیمی خوب راحتی و آسایش شما است. پروسه‌های دندانپزشکی زیبایی از جمله نصب انواع ونیر دندان شامل لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و … ممکن است کمی زمان‌بر باشند و بیش از یک جلسه طول بکشند. بنابراین راحتی و آسایش شما طی جلسات دندانپزشکی بسیار مهم است. اگر دندانپزشک ترمیمی و کارکنان کلینیک دندانپزشکی او به شما حس آرامش و راحتی بدهند قطعا تجربه دندانپزشکی بهتری خواهید داشت.