وقت دندون خودتون رو از دست میدید یا به هر دلیلی آسیب می‌بیه گزینه های مختلفی برای جایگزینی اون دندون وجود داره. از بین همه روش های جایگزین دندان مثل بریج یا پل دندانپزشکی، پروتز و … ایمپلنت دندان تقریبا بهترین روش جایگزینی دندان محسوب میشه. کاشت ایمپلنت دندان مزایای زیادی داره که اگه ادامه مقاله از کلینیک دندانپزشکی ایده ال  رو بخونید با مزایای ایمپلنت دندان بیشتر آشنا میشید.

آشنایی با دست کم 5 تا از فواید و مزایای ایمپلنت دندان

مانع از فرسایش و از بین رفتن بافت استخوانی میشه

استخوان فک از دندان های ما حمایت میکنه. بافت استخوان فک در واقع با احاطه کردن ریشه دندون ها باعث میشه دندان سرجای خودش فیکس بشه. وقتی دندون شما به هر دلیلی از بین میره و کشیده میشه، استخوان فکی که سابق بر این دندون از دست رفته شما رو حمایت میکرد هم، شروع به فرسایش و کاهش تراکم میکنه.

مثل دندون طبیعی خودتونه

متخصصان ایمپلنت دقیقا بر اساس شکل ظاهری و رنگ دندون های طبیعی خودتون یک ایمپلنت رو داخل استخوان فک شما میکارن. با توجه به اینکه ایمپلنت ها در اشکال و رنگ های مختلفی تولید میشن شما دیگه نگران این نخواهید بود که ایمپلنت شکل طبیعی نداشه باشه. پس یکی دیگه از فواید و مزایای ایمپلنت دندان طبیعی بودن ظاهرشه به طوری که هیچکس به جز شما و متخصص کاشت ایمپلنتتون نمیتونه متوجه بشه دندون کاشتید.

قدرت جویدن رو بهبود میبخشه

از آنجا که ایمپلنت های دندانی با یک ماده تیتانیومی جایگزین ریشه دندان می شن، به شما این امکان رو میدن که کم و بیش همان مقدار نیرویی رو که با دندون طبیعی خودتون برای جویدن بکار میبردید رو بتونید اعمال کنید. جالب اینجاست که سایر روش های جایگزین دندان چنین قابلیتیی ندارند و خیلی کم میتونن قدرت جویدن رو به شما برگردونن .

بیشتر بدانید:

از تغییر چهره شما جلوگیری میکنه

دندان های شما به حمایت از ساختار صورت شما کمک می کنن. وقتی دندان های خودتون رو از دست می دید، متاسفانه این پشتیبانی رو از دست می دید، که در نهایت باعث می‌شه چهره شما تغییر کنه و باعث پیرتر شدن شما میشه. اما یکی از مزایای ایمپلنت دندان اینه که دقیقا مانند دندان بافت های صورت شما رو حمایت میکنه تا شکل طبیعی و جوان شما رو همچنان حفط کنه. کسایی که از فواید ایمپلنت دندان بهره میبرند معمولا چند سالی جوانتر دیده میشن.

کیفیت تکلم و گفتار رو بیشتر میکنه

برخی از گزینه های جایگزینی دندان مانند دندان مصنوعی (پروتز) می تواند بر توانایی شما در تلفظ صحیح کلمات تأثیر بگذاره. جای خالی دندون هایی که دیگه نیستن همچنین می تونه گفتار شما رو تغییر بده. از اونجا که ایمپلنت دندان دقیقاً مثل دندانهای طبیعی عملکرد خوبی داره، به شما این امکان رو می ده که به راحتی و به طور طبیعی صحبت کنید.